EN

شهردار بیرجند: در راستای رضایت و خواست شهروندان برای داشتن شهری زیبا و تمیز گام بر می داریم

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ؛ شهردار بیرجنددر جلسه کمیته زیباسازی تصریح کرد : : این کمیته می بایست با شناسایی مسائل مربوط به نازیبایی معابر شهر از جمله آسفالت، جدول گذاری، آیلند، خط کشی، مبلمان شهری و …. در راستای برطرف کردن آن‌ها و ارائه راهکار‌هایی برای زیبا سازی منظر شهری برنامه ریزی‌هایی لازم گام بردارد.

دکتر محمد علی جاوید اظهار داشت: اقداماتی که در شهر در راستای زیباسازی در حال شکل گرفتن است کافی نیست و باید در توسعه این فعالیت ها همت گماریم، اقدامات اجرایی انجام شده  و زیرساخت پروژه ها آماده و  عمده پروژه ها تعریف شده اند که در سال جاری با رنگ و لعاب دادن به  زیرساخت ها می بایست این اقدامات نمود پیدا کند.

شهردار بیرجنددر این جلسه خاطر نشان کرد: حفظ سیمای بصری به لحاظ اهمیت فراوان و اصلاح و بهبود مبلمان شهری یکی از عوامل مهم در کسب رضایت شهروندان بوده  و ما در راستای درخواست و رضایت شهروندان عمل می کنیم تا انتظار شهروندان برای داشتن شهر زیبا و تمیز برآورده گردد.

به گفته وی تمام فعالیت‌های شهرداری باید با اصول خلاقانه و نوآوری و زیباسازی انجام شود تا موجبات آرامش بصری شهروندان شود که در این راستا بسیاری از بلوارها بهسازی شده که در راستای زیباسازی ، گلکاری و نورپردازی می بایست اقدامات تکمیلی صورت پذیرد.

جاوید ضمن تاکید بر تحول چشمگیر در زیباسازی شهری افزود:  مطالعه و تنظیم ضوابط در امر زیباسازی نظیر رنگ‌آمیزی، نورپردازی، مبلمان شهری، تبلیغات محیطی، نصب المان‌های شهری، ساماندهی بلوار‌ها و میادین، رنگ آمیزی پل ها و نرده ها و ارائه برنامه‌های علمی برای ارتقای کیفیت خیابان ها از وظایف اصلی شهرداری و این کمیته می باشد.

وی نورپردازی مناسب ، ساماندهی تابلوهای شهری و رفع نازیبایی های شهری را از برنامه های  اصلی این کمیته عنوان نمودو افزود: در بحث مبلمان شهری هم می بایست بیلبوردها و سازه های تبلیغاتی خصوصا در میادین ساماندهی گردند و نازیبایی ها برطرف گردد تا از نظر ترافیکی نیز مشکلات مرتفع گردد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه عملکرد مثبت و قوی شهرداری  سطح توقع  شهروندان را بالا می برد خاطر نشان کرد:  قطعا مسئولین بعدی تلاش خواهند نمود در راستای جلب رضایت شهروندان یک پله بالاتر رفته و عمل نمایند.

جاوید با اشاره به اعتبار شهرداری در سال 1400 گفت: از نظر اعتبار هیچ محدودیتی نداریم و می بایست در جاهایی که زیرساخت آماده است زیباسازی انجام شود و در همین راستا 320 هزار متر مربع آسفالت در دستور کار قرار گرفته که 320 میلیارد ریال اعتبار نیز در نظر گرفته شده است.

شهردار بیرجند همچنین برای حصول نتایج بهتر در سال 1400  برگزاری جلسات متعدد را از ضروریات دانست.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه المان پیشنهادی میدان شهدا بررسی شد و ساخت سردیس مشاهیر و مفاخر بیرجندی  جهت جانمایی در باغ مفاخر در دستور کار این کمیته قرار گرفت.