EN

نصب بنر تبلیغاتی کاندید‌اهای ریاست جمهوری و شورا‌ی اسلامی شهر در۲٠ نقطه بیرجند

نصب بنر تبلیغاتی کاندید‌اهای ریاست جمهوری و شورا‌ی اسلامی شهر در۲٠ نقطه بیرجند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهردار ی بیرجند با بیان این که ساماندهی تبلیغات کاندیداها برای حفظ سیما و منظر شهری امری ضروری است، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و انجام تبلیغات محیطی توسط کاندیداها، ساماندهی تبلیغات امری ضروری است و بر این اساس برای نظارت بر نحوه تبلیغات کاندیداها و در راستای ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات تصمیماتی از سوی این سازمان اتخاذ شده است.
ابراهیم جان آور با اشاره به فراهم سازی ۲٠ نقطه در سطح شهر برای نصب بنر کاندید‌اها گفت: نامزد‌های انتخاباتی می توانند به صورت رایگان تبلیغات خود را در این ۲٠ نقطه انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه این اقدام با هدف برگزاری انتخابات پرشور صورت گرفته است افزود: هر یک از نامزد‌های شورای شهر با توجه به مصوبه کمیته امنیت ستاد انتخابات شهرستان بیرجند و در راستای جلوگیری از بروز مسایل ترافیکی می توانند درمناطق دوگانه شهر بیرجند ۴ محل تبلیغات با رعایت دستور العمل‌ها و اخذ مجوز از سازمان بر پاکنند.
جان آور با بیان اینکه نصب بنر تبلیغاتی بر روی مبلمان شهری تخلف است و نباید از سوی کاندید‌اها صورت بگیرد اظهار کرد: اگر کاندید‌اها بدون مجوز در قسمتی از شهر اقدام به نصب بنر کنند، بنر‌ها در اسرع وقت جمع آوری خواهد شد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند با بیان اینکه به دلیل عدم ترافیک و مسائل امنیتی نصب بنر در خیابان‌های آیت الله مدرس حدفاصل میدان ابوذر تا میدان اول مدرس، تقاطع دوم مدرس تا حداقل ۵٠ متر از طرفین این تقاطع ممنوع است، عنوان کرد: حاشیه میدان شهدا و خیابان‌های حافظ شرقی، جنت و ولیعصر مهرشهر نیز از دیگر مناطق ممنوعه هستند.
وی ادامه داد: بنر‌هایی در خصوص انتخابات در سطح شهر نصب شده است و روزشمار انتخابات نیز در میدان ابوذر نصب گردیده است.
به گفته وی ساماندهی تبلیغات کاندیداها موجبات آن را فراهم می‌آورد که میزان تبلیغات در یک سطح باشد و در عین حال ضمن رعایت موارد قانونی، در مسیر حفظ و کنترل سیمای منظری شهری و کاهش آلودگی بصری نیز با برنامه ریزی حرکت ‌کنیم.
جان آور در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری به عنوان مسئول حفظ نظم و پاکیزگی محیط شهری برابر قانون وظیفه برخورد با اقدامات غیرقانونی ستادهای تبلیغات نامزدها را با هماهنگی نهادهای ذیربط بر عهده دارد و در این راستا هرگونه اقلام غیرمجاز که در محیط شهری و بر روی دیوارها و تاسیسات عمومی و خصوصی و اداری نصب شود بلافاصله توسط اکیپ آماده شهرداری جمع آوری و برچیده خواهد شد.
لازم به ذکر است در راستای منویات مقام معظم رهبری که انتخابات پرشور را رمز بیمه کشور می دانند و با هدف پرشور برگزار نمودن انتخابات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند نهایت همکاری را در چارچوب قانون با کاندیداها می نماید