EN

آبنمای موزیکال بوستان توحید بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

امروزه که آهن و بتن جای عناصر طبیعی و درختان و سرسبزی ها را گرفته است می‌توان با روش های دیگر ، آرامش گمشده انسان را به او بازگرداند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز با بیان این مطلب اظهار داشت:  یکی از تأثیرگذارترین این موارد در ایجاد چشم انداز زیبا و دل انگیز استفاده از آب نما در نقاط مختلف شهر است.
مهندس امیر ابراهیم زاده افزود: شهروندان از طراحی و ساخت آبنما در میادین و بوستان های سطح شهر استقبال می کنند، زیرا مطالعات کارشناسان نشان می‌دهد که وجود آب سبب کاهش استرس، افزایش احساس آرامش و کاهش ضربان قلب و فشار خون می‌شود.
به گفته وی در همین راستا عملیات بازسازی آبنمای بوستان توحید طی مدت کمتر از یک ماه با هزینه¬ای حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال توسط پیمانکار و با همکاری واحد تاسیسات سازمان سیما، منظر و فضای سبز صورت پذیرفته است.
ابراهیم زاده افزود: آبنمای موزیکال بوستان توحید توسط شرکت نوراب اطلس خاوران، که بیش از یک دهه در زمینه ی طراحی و اجرای آبنماهای موزیکال و هارمونیک فعالیت می¬کند، بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی در بیان ویژگی بازسازی این آبنما گفت: سرویس کامل 8 عدد الکتروپمپ گریزازمرکز ایتالیایی و اتصالات مربوطه، سرویس کامل 10 عدد کلکتور فواره با 278 خروجی، سرویس و جانمایی جدید دو عدد اسپیکر اکتیو JBL  و خرید و نصب 80 عدد چراغ استخری 21 وات فول کالر از اقدامات انجام شده در بازسازی این آبنما می باشد.
ابراهیم زاده گفت: آبنمای موزیکال بوستان توحید نمایش هماهنگ آب و موسیقی است و در هنگام شب با نورپردازی فضای بسیار زیبایی را ایجاد می نماید.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز تصریح کرد: با توجه به برخورداری آبنمای بوستان توحید از منبع ذخیره آب هنگام تخلیه، امکان استفاده از آب مخزن آن جهت آبیاری فضای سبز پارک‌ نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: این آبنما دارای تعداد 278  فواره نازل، که پرتاب آب از فواره با موزیک و رقص نور هماهنگ بوده، و زیبایی و جذابیت خاصی به بوستان داده و امیدواریم با ادامه این روند عمرانی نشاط و شادابی را در فضاهای عمومی به وجود آوریم.
ابراهیم زاده در پایان تصریح کرد: آبنمای موزیکال با بهره گیری از تجهیزات مدرن، ایجاد حرکت هایی زیبای آب را امکان پذیر می کند، و تکنولوژی به کار رفته در این پروژه امکان ایجاد طیف های نوری زیبا را فراهم می سازد.