EN

آماده باش مدیریت شهری بیرجند برای فصل بارندگی

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: جلسه مدیریت بحران شهرداری بیرجند در آستانه فصل بارندگی برای مقابله با مشکلات ناشی از سرما و بارندگی برگزار شد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس همایون شاکری در این جلسه که در محل دفتر معاونت خدمات شهری شهرداری برگزار شد اذعان داشت: این جلسه برای آمادگی هر چه بیشتر در برابر حوادث غیر مترقبه تشکیل شد.

وی ادامه داد: تمامی دستگاههای اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کرده و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

وی اظهار داشت: هرگاه بحرانی ایجاد شود وظیفه همه دستگاهها این است که اولویت را به حل بحران اختصاص دهند و همچنین در خصوص بحث پیشگیری از حوادث غیر مترقبه که بسیار مهم و حیاتی می باشد برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

معاون خدمات شهری با اشاره به اینکه در بحث بحران، پیشگیری و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است افزود: مناطق دوگانه بایستی اولویت مباحث بحران را شناسایی نمایند تا شهرداری این موارد را مرتفع نماید.

شاکری اضافه کرد: لازم است قبل از ایجاد بارندگی، مناطق دوگانه مقدار شن، نمک و کیسه مورد نیاز خود را اعلام نمایند تا نسبت به تهیه آن اقدام گردد.

وی عنوان کرد: تشکیل این جلسه به معنای بحرانی بودن شرایط جوی نیست بلکه به منظور نیازسنجی شهرداری و مناطق دوگانه و آمادگی کامل آنها برای خدمت رسانی به مردم در مواقع ضروری می باشد.

وی در ادامه به تعیین تکلیف قنوات شهر و تعیین مسیل و حریم رودخانه ها توسط آب منطقه ای اشاره کرد و یادآور شد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری نسبت به شناسایی درختان خشک شده و اصلاح آن مطابق قانون اقدام نماید.

معاون خدمات شهری در ادامه جلسه با اشاره به بررسی املاک خطرساز سطح شهر گفت: املاک خطرساز سطح شهر بررسی و اطلاعات این املاک به حوزه معاونت خدمات شهری ارسال تا اقدام قانونی انجام گردد.

شاکری اظهار داشت: رفع خطر از املاک خطرساز به ‌صورت كامل انجام مي‌شود و حتي گاهي نسبت به ميزان خطرساز بودن، ممكن است ملك به‌ صورت كامل تخريب و زمين آن به مالك تحويل داده شود.

وی ایجاد آسایش و رفاه حال شهروندان را از جمله وظایف شهرداری دانست و تصریح کرد: از آنجایی که شهرداری وظیفه دارد در زمینه رفاه حال شهروندان گام بردارد بنابراین رسیدگی به این‌گونه مسائل، ضرورتی انکار ناپذیر است که امیدواریم شهروندان برای ارائه خدمات مطلوب نیز همراه شهرداری باشند.