EN

آموزش خود اشتغالی زنان در خانه محله شهرداری بیرجند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند گفت: آموزش خانواده ها با هدف رشد و تعالی زنان بویژه  زنان  سرپرست خانوار در جهت خود کفایی و خود اشتغالی آنها در خانه محله شهرداری بیرجند انجام می شود.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات ‌و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد رضا قلاسی مود در بازدید مدیر کل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از خانه محله شعبانیه، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در برگزاری کلاسهای مختلف با همکاری فنی و حرفه ای، بهزیستی و سمن ها ارائه داد.

وی به برگزاری کلاس های مختلف تحت عنوان آموزش نگهداری گل های آپارتمانی، ساخت تراریوم، مشاوره خانواده، آموزش صنایع دستی و فعالیت های خانه مهر خانواده با همکاری قوه قضائیه، نیروی انتظامی و بهزیستی اشاره کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اذعان داشت: خانه مهر خانواده فضای مناسبی جهت خانواده هایی که متاسفانه دچار مشکل طلاق شده و برای دیدار فرزندانشان به کلانتری ها مراجعه می کردند مهیا شده تا در محل خانه محله شهرداری با فرزندانشان دیدار کنند.

قلاسی مود خاطر نشان کرد: در دیدار والدین و فرزندانشان در خانه محله، ضمن جلوگیری از اختلالات روانی برای فرزندان؛ امکان دریافت مشاوره از طرف بهزیستی برای خانواده ها فراهم شده است.

وی یادآور شد: سمن های مختلف نیز آموزش هایی برای خانواده ها در مباحث مختلف اجتماعی و خانوادگی و اعتیاد برگزار و آموزش های لازم در جهت جلوگیری از این آسیب ها به مراجعین داده می شود.

مدیر کل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در روند این بازدید ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در خانه محله در خصوص همکاری بیش از پیش قوه قضائیه برای ایجاد فضایی امن برای خانواده ها اعلام آمادگی کرد.

دکتر رفاهی اضافه کرد: نگاه قوه قضائیه مبتنی بر اعتماد سازی و ایجاد شرایطی برای جلوگیری از وقوع جرم در جامعه می باشد.