EN

اجراي هر چه بهتر طرح تفكيك زباله نيازمند مشاركت عمومي شهروندان است

 اجراي طرف تفكيك زباله از مبدا در شهربیرجند ، نيازمند مشاركت عمومي مردم است.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند ؛ معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند  با بیان این مطلب افزود: : امروزه توجه به حفظ محیط زیست و محدودیتهای مواد اولیه و منابع طبیعی در زمره وظایف اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی شهروندان محسوب می شود.

مهندس خانزاد افزود: يكي از اقدامات اساسي در اين زمينه تفكيك مواد زائــد قابل بازيافت از زباله هاي خانگي در مبداء و بازيابي آنها بصورت اصولي و بهداشتي است.

به گفته وی  جذب سرمایه گذار برای استفاده از فن آوریهای نوین، خريد ماشين آلات جمع آوری پسماندها (مکانيزه نمودن سيستم)، اجرای طرح تفکیک در مقصد و  مبدا  و آموزش شهروندان از جمله اقدامات شهرداری در سال جاری می باشد که بودجه آن نیز در سال 97 پیش بینی شده است.

وي ضرورت توجه به شيوه‌هاي نوين را در جمع‌آوري زباله و مديريت پسماند يادآور شد و افزود: ما با همراهي مردم بهتر مي‌توانيم طرح تفكيك از مبدا را در اين حوزه اجرايي كنيم كه قطعا با اطلاع‌رساني و فراگير شدن مباحث و موضوعات مختلف مي‌توان در اين زمينه حركت موثري را به سرانجام رساند.

خانزاد در ادامه اظهار داشت: چون اكثر زباله‌ها قابل بازيافت هستند، بهتر است همه مردم با رعايت اصول بهداشتي به تفكيك زباله‌هايي همچون كاغذ، شيشه، آلومينيوم، زباله‌هاي تر از خشک و ساير زباله‌ها بپردازند تا شهر و در نتيجه محيط زندگي سالمي را داشته باشند.

وی در پایان گفت: اميدواريم شهروندان نهايت همكاري را براي اجراي موفق طرح تفكيك زباله در مبدا را داشته باشند زيرا كمك شاياني به سيستم مديريت پسماندها خواهد بود و زيبايي شهر و بهداشت محيط عمومي را به دنبال خواهد داشت.