EN

احداث پارکينگ طبقاتي خیابان منتظری با پیشرفت کار 35 درصد

معاون عمران و شهرسازی شهرداری بیرجند با اعلام این خبر گفت: پارکينگ طبقاتي خیابان منتظری 20 در حال احداث مي باشد که تاکنون 35 درصد پیشرفت کار داشته است.

 

مهندس عدل تصریح نمود: این پارکینگ در زمینی به مساحت 1000 متر مربع و با زیربنا 2160 مترمربع در دو سقف و با ظرفیت 138 خودرو، باستناد مصوبه شورای ترافیک استان و طرح تفضیلی شهر بیرجند در زمینی با کاربری پارکینگ واقع در کوچه منتظری 20 در حاشیه بازار مرکزی بیرجند  درحال ساخت می باشد.

به گفته وی هدف از اجرای این پروژه تامین پارکینگ شهروندان در بافت مرکزی و بازار بیرجند می باشد. ضمنا با توجه به واقع شدن پروژه در بافت تاریخی شهر  جهت هماهنگی با بافت محیط در نماسازی پروژه از آجر سنتی استفاده خواهد شد که نظارت پروژه نیز  بر عهده حوزه معاونت عمرانی و شهرسازی شهرداری می باشد.

مهندس عدل افزود: این پروژه در دو سقف  و زیربنای 2160 متر مربع با سازه  کاملا بتنی  ،  با  هدف تامین پارکینگ وسایط  نقلیه شهروندان و کسبه محترم  بازار و ترافیک خیابان منتظری و سه راه اسدی تاسیس خواهد شد  و سهم بسزایی در تامین پارکینگ و تردد عابرین پیاده این منطقه خواهد داشت

 

به گفته وی عملیات انجام شده تاکنون  شامل : 1- اجرای خاکبرداری 2 – اجرای قالب بندی و آرماتور بندی و بتن ریزی فونداسیون 3_ اجرای آرماتور بندی و قالب بندی  و بتن ریزی ستونها تا تراز 3/5 متری می باشد. 

وی ادامه داد: قرارداد این پروژه با هزینه 9 میلیارد ریال  و پیش بینی  زمانی 15 ماهه با پیمانکار منعقد گردیده است.

مهندس عدل از احداث پارکينگ هاي طبقاتي در محلات مختلف بيرجند خبر داد و افزود: احداث اين پارکينگ ها شيوه جديدي است که با هدف رفع معضل نبود جاي پارک در واحدهاي مسکوني و تجاري و همچنين رفع بخشي از مشکلات ترافيکي و جلوگيري از تبعات و ناهنجاري هاي اجتماعي مدنظر قرار گرفته است.