EN

ارتقاء کیفیت و زیباسازی سیمای شهر با استفاده از سنگهای طبیعی در بلوارها

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند گفت: استفاده از سنگ های طبیعی در زیبا سازی بلوارها باعث ارتقاء کیفیت و زیباسازی سیمای شهری می شود.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، مهندس علیرضا جهاندیده اظهار داشت: شهرداری بیرجند با حمایت از تولیدات داخلی و معادن استان برای زیباسازی معابر شهری اقدام نموده است.

وی افزود: در راستای تاکید و توجه شهردار بیرجند بر زیباسازی مبلمان و مناظر شهری، زیباسازی بلوارهای غفاری، شهید بهشتی، شهید عبادی، خلیل طهماسبی انجام و بلوارهای زکریای رازی، توحید، پاسداران، امام رضا (ع) و بلوار معلم در حال انجام می باشد.

وی عنوان کرد: زیباسازی بلوارهای سطح شهر با هدف اصلاح هندسی معابر، مناسب سازی آیلندها برای معلولین و بزرگسالان، طراوت محیط شهری، اثربخشی آن در زیبایی سیمای شهری و اجرای آبیاری قطره ای انجام شده است.

وی با اشاره به دوام کم جداول بتنی به دلیل ناسازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه ای و شهری اضافه کرد:  با توجه به اینکه بسیاری از جداول بتنی با گذشت زمان، با صرف هزینه های گزاف نیاز به تعویض دارند و سنگهای طبیعی با استحکام و مقاومت بالا، سطح طبیعی خود را حفظ کرده بدون آنکه به زیبایی آن لطمه ای بخورد.

وی اذعان داشت: نگهداری، رنگ آمیزی و شست و شوی جداول بتنی بلوارهای سطح شهر در طی سال هزینه های گزافی را  بر شهرداری تحمیل می کرد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری با اشاره به عمر بالای سنگهای طبیعی، دوام و مقاومت بالا و ثبات رنگ این سنگها یادآور شد: مقاومت فشاری بالا و دوام در مقابل یخ زدگی، قابل شست و شو بودن و مقاومت در برابر اختلاف درجه حرارت شب و روز از مزایای استفاده از سنگهای طبیعی در زیباسازی بلوارهای سطح شهر می باشد.

جهاندیده زیبایی، غیر قابل نفوذ بودن و دوام زیاد را از دیگر مزایای این سنگها دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر از محصولات سنگ داخل استان در مکان های مختلف استفاده می شود.

وی ادامه داد: کیفیت سنگهای مورد استفاده در بلوارهای سطح شهر توسط آزمایشگاه مکانیک خاک استان بررسی شده و بکارگیری این سنگها با کاهش مشکلات زیست محیطی به شکیل شدن خیابان های شهر کمک می کند.

وی از بکارگیری  بالغ بر 20 هزار متر طول سنگ در زیباسازی بلوارهای سطح شهر خبر داد و اضافه کرد: در میادین ابن حسام، ایثار و شهادت و میدان تقاطع الهیه و موسی بن جعفر و جدول گذاری پارک واقع در سایت اداری نیز از این سنگها استفاده شده است.

لازم به ذکر است 17 سال پیش شهرداری بیرجند در زیباسازی آیلند حدفاصل میدان اول مدرس تا تقاطع نواب از سنگهای سفید استفاده نموده که تاکنون آسیبی ندیده و سالیان سال نیز قابل استفاده می باشد.