EN

استاندار خراسان جنوبی: پروژه های شهر بیرجند نشان از تلاش مدیریت شهری دارد

استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های مختلفی که در مرکز استان به بهره‌برداری می‌رسد نشان از تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری دارد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ حمید ملانوری روز سه‌شنبه در آیین افتتاح پارکینگ طبقاتی حکیم نزاری بیرجند و دیوار یخدان خیابان محلاتی افزود: مجموعه مدیریت شهری یک مثلث است که یک ضلع آن شهروندان، یک ضلع شورای اسلامی شهر به عنوان منتخبین مردم و یک ضلع شهرداری و کارکنان این مجموعه هستند.
وی گفت: این سه مجموعه دست در دست هم اتفاقات خوبی را رقم می‌زنند لذا نتیجه کار باید این باشد که مردم با استفاده از امکانات مورد نیاز از زندگی شهری لذت ببرند و نیازهای مردم برآورده شود.
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در بیرجند با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر که دارای بافت‌های تاریخی و محلات مختلف قدیم و جدید و پراکندگی است، برنامه‌ریزی خاصی لازم دارد.
وی افزود: اینکه با تلاش مجموعه مدیریت شهری بودجه شهرداری بیرجند ۴۰۰ درصد افزایش یافته، قابل تقدیر است.
ملانوری اظهار داشت: برای اینکه بخواهیم از محورهای توسعه‌ای مختلف در استان استفاده کرده و در این مسیر قدم برداریم یکسری زیرساخت‌هایی نیاز است.
استاندار خراسان جنوبی افزود: احداث پارکینگ طبقاتی در خیابان حکیم نزاری بیرجند به عنوان محلی برای کسب و کار، اقدامی اساسی، پایه‌ای و مهم در راستای مباحث توسعه‌ای است که در شهر قرار است اتفاق بیفتد و خوب است در قالب یک برنامه مشارکت شهروندان هم در این پروژه دیده شود.
شهردار بیرجند نیز در این مراسم گفت : مدیریت شهری با افزایش بودجه و با حمایت های شورای اسلامی شهر تمام تلاش خود را در راستای رفاه ، نشاط و رضایت شهروندان نموده و در همین راستا پروژه پارکینگ طبقاتی و دیوار یخدان را افتتاح می نماید.
محمد علی جاوید افزود: شهرداری بیرجند به منظور کاهش حجم ترافیک که مهمترین معضل خیابان حکیم نزاری در جوار بازار و بافت قدیمی بیرجند است، اقدام به ساخت پارکینگ طبقاتی کرده است.
به گفته وی شهرداری با هزینه کرد ۱۲ میلیارد تومان، توقفگاه مناسبی برای ۱۰۰ دستگاه خودرو فراهم کرده تا مشکل چندین ساله کمبود جای پارک خودرو در خیابان حکیم نزاری در حاشیه بازار قدیمی شهر را برطرف کند.
شهردار بیرجند مساحت پروژه دیوار یخدان را 1672 هزار متر مربع اعلام نمود و گفت: دیوار یخدان از آثار تاریخی گردشگری بیرجند است که رها شده بود و شهرداری بیرجند با صرف اعتبار یک میلیارد تومانی عملیات بهسازی، تحکیم بنا و پیاده روسازی آن را در دستور کار خود قرار داد که با این اقدام این اثر تاریخی به پاتوق گردشگری تبدیل خواهد شد و از طرفی از فرسودگی و تخریب آن جلوگیری می شود.
جاوید بیان کرد: سنگفرش پیاده رو و محوطه این بنا، اجرای آبنما و گلکاری از دیگر اقدامات در این پروژه است که به جهت ایجاد فضایی مفرح برای حضور شهروندان و گردشگران صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: یخدان رحیم آباد مربوط به اواخر دوره قاجار است که در مرداد ماه 1382 به ‌عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده، این بنا از بخش‌های مختلفی مانند دیوار سایه انداز، محوطه یخ بند، مخزن جمع آوری یخ و گنبدی که بر بالای آن تشکیل شده ‌است.
لازم به ذکر است پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم نزاری بیرجند با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۱۰۰ خودرو در ۲ طبقه با زیر بنای 2800 مترمربع و دیوار یخدان خیابان محلاتی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال با مساحت 1672 مترمربع امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.