EN

افتتاح پارکینگ طبقاتی خیابان منتظری و ایستگاه آتش نشانی مهرشهر در هفته ی دولت

شهردار بیرجند خبر داد: افتتاح پارکینگ طبقاتی خیابان منتظری و ایستگاه آتش نشانی مهرشهر در هفته ی دولت

پارکینگ طبقاتی خیابان منتظری و ایستگاه آتش نشانی مهرشهر در هفته ی دولت افتتاح می شود.

شهردار بیرجند با اعلام این خبر گفت: این پارکینگ در زمینی به مساحت 1000 متر مربع و با زیربنا 3150 مترمربع در دو سقف و با ظرفیت 150 خودرو، باستناد مصوبه شورای ترافیک استان و طرح تفضیلی شهر بیرجند در زمینی با کاربری پارکینگ واقع در کوچه منتظری 20 در حاشیه بازار مرکزی بیرجند  احداث شده است.

دکتر مدیح هدف از اجرای این پروژه را تامین پارکینگ شهروندان در بافت مرکزی و بازار بیرجند دانست که با توجه به واقع شدن پروژه در بافت تاریخی شهر جهت هماهنگی با بافت تاریخی و فرهنگی و معماری محیط، در نماسازی پروژه از آجر سنتی استفاده گردیده است.

وی افزود: این پروژه در دو سقف  و زیربنای 3150 متر مربع با سازه  کاملا بتنی ،  با  هدف تامین پارکینگ وسایط  نقلیه شهروندان و کسبه بازار و ترافیک خیابان منتظری و سه راه اسدی تاسیس خواهد شد که سهم بسزایی در تامین پارکینگ گره گشایی از ترافیک و تردد عابرین پیاده این منطقه خواهد داشت.

به گفته وی قرارداد این پروژه با هزینه 11 میلیارد ریال و در مدت زمان 15 ماه انجام شده که در هفته ی دولت به بهره برداری خواهد رسید.

این پروژه با همه رکود حاکم بر شهرداریهای کشور از جمله شهرداری بیرجند، طبق برنامه و زمانبندی صورت گرفته و صرفاً از محل اعتبارات داخلی شهرداری تامین گردیده است.

شهردار بیرجند یادآور شد: در خصوص احداث پارکینگ در سایر خیابان ها و معابر سطح شهر برای اولین بار حساب جداگانه ای جهت تامین اعتبار احداث پارکینگ در سطح پیش بینی کرده ایم و آمادگی داریم تا در سایر نقاط شهر مثل خیابان مدرس نیز اقدام به احداث پارکینگ نماییم، اکنون اعتبار لازم تامین شده و در صدد جانمایی و مکان گزینی پارکینگ هستیم.

همچنین شهردار بیرجند از احداث پارکينگ هاي طبقاتي در محلات مختلف بيرجند خبر داد و افزود: احداث اين پارکينگ ها شيوه جديدي است که با هدف رفع معضل کمبود جاي پارک در واحدهاي مسکوني و تجاري و همچنين رفع بخشي از مشکلات ترافيکي و جلوگيري  از تبعات و ناهنجاري هاي اجتماعي مدنظر قرار گرفته است.

دکتر مدیح در ادامه از افتتاح ایستگاه آتش نشانی مهرشهر در زمینی به مساحت 2000 متر مربع و زیربنای 1520 متر مربع و در دو طبقه خبر داد.

وی بودجه اختصاص داده شده به این پروژه را مبلغی معادل یک میلیارد تومان اعلام کرد که با اصلاحیه ارائه شده، 25 درصد به مبلغ هزینه کرد اضافه گردیده است و بالغ بر همین مقدار نیز صرف تجهیز آن خواهد شد.

شهردار بیرجند به پیشرفت 95 درصدی کار این پروژه که در تابستان 95 کلنگ زنی شده است اشاره کرد و نسبت به بهره برداری از آن در هفته ی دولت ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین در پایان به پیشرفت بالای 90 درصد پروژه ی پل موسی بن جعفر (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: آرماتوربندی عرشه به اتمام کار نزدیک شده است و نگرانی عمده شهرداری از این بابت است که پل بزرگ موسی بن جعفر به زودی به اتمام برسد و مسیر به طور کامل بازگشایی نشده باشد؛ امیدواریم راه و شهرسازی در این خصوص جدیت بیشتری داشته باشد و موضوع را با اهتمام بیشتری دنبال کند؛ چرا که احداث پل مورد نظر بخش عمده ای از گره های ترافیکی خیابان جمهوری و شمال شهر را باز خواهد نمود.