EN

علیرغم عدم همکاری سایر نهادها و ارگان ها، آماده باش شهرداری هم زمان با بارش برف

شهرداری بیرجند از ساعات قبل از شروع بارش برف در آماده باش کامل به سر می برد.

شهردار بیرجند با بیان این مطلب گفت: ساعت 14 روز جمعه فعالیت شهرداری به طور جدی آغاز شد و کلیه ی نیروهای عمران، فضای سبز، خدمات شهری، اجرائیات، مسئولین ستاد بحران و کلیه ی عوامل اجرایی به آماده باش کامل درآمدند.

دکتر مدیح اذعان داشت: ساعت 16 جلسه ی ستاد بحران در محل شهرداری بیرجند با حضور فرماندار، معاونین و سایر مسئولین مرتبط در محل دفتر اینجانب تشکیل گردید.

وی با اشاره به اینکه 25 دستگاه نیسان و 6 خودروی سبک به دفعات مکرر نمک و شن در سطح معابر می پاشیدند افزود: از روز گذشته تعداد  5 دستگاه کامیون و 2 دستگاه برف روب، 2 دستگاه گریدر، یک دستگاه جرثقیل، یک دستگاه تراکتور بیل تخت، یک دستگاه لودر و 25 دستگاه خودروی سبک و وانت جهت کنترل مسیرها و جابجایی نیروها فعالیت می کنند.

وی همچنین به فعالیت 150 نیروی خدماتی اشاره کرد و اظهار داشت: 30 نفر نیروی فضای سبز جهت سبک سازی شاخه ها، قطع درختان شکسته شده و جمع آوری شاخه های شکسته نیز در سطح شهر فعالیت دارند.

شهردار بیرجند خاطر نشان کرد: در طول شب گذشته تا صبح امروز تعداد 10 دستگاه اتوبوس و 10 دستگاه کامیون در سطح شهر برای جلوگیری از لغزندگی و یخ زدگی معابر تردد داشته اند.

دکتر مدیح یادآور شد: از روز جمعه تا ساعت 12 روز شنبه بالغ بر 100 دستگاه نیسان و 40 کامیون حامل شن و نمک در خیابان های اصلی سطح شهر شن و نمک پاشیده اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نهادها و ارگانها در این مورد هیچ گونه همکاری با شهرداری نداشتند اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم همکاری برخی ارگانها، مجبور به اجاره ی ماشین آلات بخش خصوصی سایر شهرها شدیم.

دکتر مدیح گفت: علی رغم اینکه بسیاری از نهادها امکانات و ماشین آلات در اختیار دارند حاضر به مساعدت و یاری ما حتی به صورت اجاره ای نبودند که لازم به ذکر است این امکانات متعلق به همه ی شهروندان می باشد و باید در جهت گره گشایی از کار مردم و در مواقع ضروری مورد استفاده قرار گیرند.

شهردار بیرجند خاطر نشان کرد: لیست نهادها و ارگان هایی که حاضر به همکاری حتی به صورت ماشین آلات اجاره ای به شهرداری نشدند طی نامه ای رسمی به استاندار محترم اعلام خواهد شد.