EN

اولین جلسه رسمی کمیته مطالعات و پژوهش شهرداری بیرجند تشكيل شد

اولین جلسه  رسمی کمیته مطالعات و  پژوهش شهرداری با هدف انجام پروژه های تحقیقاتی در حوزه مدیریت شهری تشکیل شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و روابط بین الملل شهرداری ؛ شهردار بیرجند با تاکید بر لزوم توجه به اهمیت بحث پژوهش و مطالعات راهبردی اظهار داشت: هم افزایی و هم اندیشی در کمیته مطالعات و پژوهش قطعا در رفع موانع موجود و تسهیل فرآیند اجرای طرح‏های پژوهشی در حوزۀ مدیریت شهری تاثیر بسزایی خواهد داشت.

محمد علی جاوید  با اشاره به اهمیت و جایگاه مطالعات و پژوهش در مدیریت شهری گفت: نیازسنجی محورهای پژوهشی برای مدیریت شهری ، بررسی اولویت‌های پژوهشی شهرداری و سازمان‌های تابعه و همچنین هدفمند نمودن امور پژوهش در شهرداری به جهت دستیابی به منابع علمی و کاربردی روز دنیا در جهت تحقق اهداف کلان مدیریت شهری است.

وی در ادامه خاطر نشان كرد: بايستي از توان علمي و تخصص صاحبان خرد و انديشه در جهت علمي كردن فعاليت‌ها و برنامه‌هاي شهرداري استفاده نمود.

جاوید بر تصویب هر چه سریعتر شیوه نامه کارهای پژوهشی در شهرداری تاکید نمود و اظهار داشت: در بودجه سالانه شهرداری قطعا منابع قابل توجهی جهت انجام کارهای تحقیقاتی پیش بینی خواهد شد.

لازم به ذکر است  بررسی و تصویب طرح‏های پژوهشی،  ارائه و ابلاغ طرح پژوهشی مصوب به شهردار و رییس شورای شهر از طرف کمیته مطالعات و پژوهش  و نظارت بر حسن اجرای طرح از وظایف این کمیته می باشد.