EN

اولین جلسه شورای ترافیک شهر بیرجند تشکیل شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ اولین جلسه شورای ترافیک شهر توسط حوزه معاونت امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری روز پنجشنبه در محل دفتر شهردار بیرجند تشکیل شد.

شهردار بیرجند با اشاره به برگزاری این جلسات به صورت ماهیانه گفت: موراد مطروحه در این جلسه شامل مسایل ترافیکی در محدوده خدماتی شهر می باشد.

مهندس محمد علی جاوید اذعان داشت: یکی از مهم ترین سرفصل هایی که در دستور کار شهرداری قرار دارد طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر با اعتبار 380 میلیون تومان می باشد که قابلیت طرح و بررسی در این جلسه را دارد.

وی به انجام برنامه ریزی و راهبری اعتبارات اشاره کرد و افزود: نصب علایم راهنمایی و رانندگی، پویش حمل و نقل پاک و فراهم نمودن زیر ساختهای لازم، تعیین تکلیف پارکینگ های سطح شهر و پارکینگ های حاشیه ای، جلوگیری از تردد کامیونها و ماشین های سنگین در داخل شهر و تابلوهای ترافیکی، خط کشی ها، میادین و … از جمله مواردی است که می توان در این جلسات مطرح و بررسی نمود.

شهردار بیرجند با اشاره به ساماندهی خیابان جمهوری و مباحث زیباسازی ، بهسازی و تسهیل حمل و نقل و ترافیک در این خیابان اضافه کرد: اخیراً دیوار خیابان ارتش بر اساس طرح تفصیلی تخریب و در حال جابجایی می باشد که بررسی این مساله نیز می تواند در حوزه کاری این شورا قرار گیرد.

معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز در این جلسه با اشاره به اجرای مصوبات شورای ترافیک شامل اجرای میادین (میدان سپیده، سراب، عروج، میادین مهرشهر، موسی بن جعفر، میدان 9 دی و ….) استانداردهای طرح فرزان و گذرگاههای ایمن عابر پیاده با بهترین کیفیت اظهار داشت: در بحث لچکی ها و آیلندها نیز مصوبات شورای ترافیک انجام گردیده است.

مهندس علی عدل ضمن اشاره به اقدامات سال گذشته این معاونت از اجرای خط کشی عابر پیاده با رنگ سه جزئی برای اولین بار خبر داد و اضافه کرد: خرید 12 تن رنگ سرد ترافیکی و 4 تن رنگ سه جزئی ، خط کشی مقابل مدارس، نقوش ترافیکی مقابل مدارس و اجرای 300 کیلومتر خط کشی محوری از جمله اقدامات سال گذشته این معاونت می باشد.

وی از توزیع 50 دست ست لباس پلیس مدارس، طراحی و چاپ بسته های آموزشی، اجرای توقفگاه ویژه معلولین، اصلاح هندسی تقاطع های جماران و پاسداران، سراب و سپیده، اصلاح هندسی میادین انتهای شهید فهمیده و مصطفی خمینی و اجرای میدان در تقاطع میلاد و الهیه خبر داد.

معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک افزود:  اصلاح هندسی میادین مهرشهر و ولیعصر (عج)، اجرای سرعتکاه و گذرگاه برجسته عابر پیاده در 9 خیابان (18 نقطه) بهسازی چراغهای فرماندهی و نصب چراغ های چشمک زن و تعمیر و نگهداری چراغهای فرماندهی از دیگر اقدامات این حوزه در سال 97 می باشد.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و از اقدامات خوب شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک تقدیر گردید.