EN

اولین جلسه شورای پژوهشی شهرداری بیرجند تشکیل شد

شورای پژوهشی شهرداری بیرجند با هدف انجام پروژه های تحقیقاتی در حوزه مدیریت شهری تشکیل شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، شهردار بیرجند با اعلام این خبر اظهار داشت: با تدوین شیوه نامه پژوهشی در مدیریت طرح و برنامه شهرداری، شورای پژوهشی به صورت مستمر برگزار می گردد.
محمد علی جاوید با اشاره به اهمیت و جایگاه پژوهش در مدیریت شهری گفت: هدف از تدوین شیوه نامه و تشکیل این شورا، بررسی اولویت های پژوهشی شهرداری و سازمان های تابعه و همچنین هدفمند نمودن امور پژوهش در شهرداری به جهت دستیابی به منابع علمی و کاربردی روز دنیا در جهت تحقق اهداف کلان مدیریت شهری است.
شهردار بیرجند تصريح نمود: به دليل تعدد وظايف در شهرداري و اين كه خدمات ارايه شده بايستي در بستر شهر به عنوان يك پديده پيچيده و چند وجهي ارايه شود‌، انجام مطلوب اين خدمات جز در سايه علمي و تخصصي كردن امور ميسر نيست.
وی با بیان اینکه از سال 96 تا کنون اقدامات شهرداری تغییرات زیادی نموده است گفت: متاسفانه در طول سالهای متمادی فعاليت‌هاي شهرداري صرفاً معطوف به برخي فعاليت‌هاي روز‌مره بوده و به همين دليل تغییرات اساسی در ساختار صورت نگرفته  است.
 جاوید در ادامه خاطر نشان كرد: بايستي از توان علمي و تخصص صاحبان خرد و انديشه در جهت علمي كردن فعاليت‌ها و برنامه‌هاي شهرداري استفاده نمود.
وي نقش شوراي پژوهشي شهرداري را به مثابه اتاق فكر شهرداري عنوان كرد و افزود‌: بر اساس تصميماتي كه اين شورا اتخاذ خواهد كرد در آينده شاهد تحولات خوبی در همه حوزه‌ها خواهيم بود.
جاوید بر تصویب هر چه سریعتر شیوه نامه کارهای پژوهشی در شهرداری تاکید نمود و اظهار داشت: در بودجه سالانه شهرداری قطعا منابع قابل توجهی جهت انجام کارهای تحقیقاتی پیش بینی خواهد شد.
لازم به ذکر است در پایان جلسه مصوب گردید برنامه های این شورا از طریق مرکز علمی و کاربردی شهرداری پیگیری و نظارت شود.