EN

اولین مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی در بیرجند به بهره برداری رسید

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ آیین افتتاح مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی و گرمخانه شهرداری بیرجند همچنین رونمایی از سامانه ثبت اطلاعات آسیب‌دیدگان اجتماعی روز گذشته با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند در بوستان آزادی برگزار شد

شهردار بیرجنددر این مراسم گفت: این مجتمع برای افراد آسیب پذیر اجتماع در دو طبقه با ۱۲ اتاق احداث شد که برای آن ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد.


دکتر محمد علی جاوید افزود: ظرفیت پذیرش این مجتمع ۳۰ نفر است که بدون محدودیت سنی ، پذیرای خانم‌ها و آقایان است.


وی هدف از راه اندازی مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی را شناسایی افراد آسیب پذیر همچون کودکان کار وافراد بی خانمان و توان افزایی آن‌ها با کمک ارگان‌های مرتبط همچون کمیته امداد و بهزیستی دانست.

 

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار هم در این مراسم لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی را عزم تمام دستگاه‌های متولی دانست وگفت: ظرفیت‌های زیادی از امکانات تا افراد خیر و مسئولان در استان وجود دارد که با همکاری یکدیگر می‌توانیم مانع تکدی گری ، بی خانمانی و آسیب‌های اجتماعی شویم.


خوش خبر با اشاره به شناسایی ۲۲۶ متکدی در خراسان جنوبی افزود: در پایش اولیه توانستیم ۱۰۰ نفر از این افراد را با توان افزایی به آغوش خانواده برگردانیم.