EN

بازدید مهندس جاوید شهردار بیرجند از نهالستان و گلخانه های مکانیزه سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری

مهندس جاوید شهردار بیرجند با دعوت رئیس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری از نهالستان و گلخانه های این سازمان بازدید و از روند تولید گل و گیاه توسط این سازمان مطلع گردید .

 

 

مهندس جاوید در این بازدید که با حضور معاونت توسعه و منابع شهرداری همراه بود به ظرفیت خوب تولید گل در نهالستان این سازمان اشاره کرد و ضمن ابراز خرسندی از تلاش واحد تولیدات سازمان عنوان کرد : در این مجموعه بستر تولید گل و گیاه به صورت تخصصی و حرفه ای صورت می پذیرد و این امر باعث حفظ سرمایه های داخلی و کاهش هزینه های تولید میگردد .

مهندس انصاری ریاست سازمان سیما، منظر و فضای سبز نیز با ارائه گزارش عملکرد واحد تولیدات این سازمان گفت : مجموعه گلخانه های این سازمان با مساحت 1600 متر مربع به صورت مکانیزه و از سال 93 مورد بهره برداری قرار گرفته است . وی از تولید بیش از 61 هزار گل فصلی و نشایی و 5200 نهال درخت و درختچه در سال جاری این سازمان نام بردکه ارزش ریالی معادل 2،200،000،000  ریال داشته است .

وی یادآوری کرد : تولیدات این سازمان تا 50% هزینه های خرید گل و گیاه سازمان را کاهش داده است .

مهندس انصاری همچنین از مطالعه در خصوص گونه های جدید پوششی مقاوم به کم آبی ، گونه های درختچه ای مقاوم به خشکی و شوری در این مجموعه یاد کرد .