EN

با تصویب شورای اسلامی شهر بیرجند کلنگ زنی مکان جدید چهارشنبه بازار درشهریور ماه انجام می شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند طرح پیشنهادی شهرداری بیرجند برای احداث چهارشنبه بازار در جلسه رسمی روز دوشنبه شورای اسلامی شهر مطرح و تمامی اعضا بدون نظر مخالف با این طرح موافقت کردند.

 

شهرداربیرجند گفت: مشکلات ترافیکی، فضای کم، نداشتن پارکینگ، نبودزیرساخت کافی، مکان نامناسب و عدم امکان کنترل کیفیت و کمیت از مشکلات چهارشنبه بازارفعلی می باشد که مورد اعتراض شهروندان، پلیس راهور، اتاق اصناف و دیگردستگاه های نظارتی واقع شده است.

مهندس محمد علی جاوید افزود: در مکان یابی جدید سعی شده مکانی انتخاب شود که مشکلات جدید را به حداقل برساند لذا پس از بررسی مکان های مختلف اعم از پارک جنگلی، گزینه میدان بار قدیم شهرداری واقع در بلوار مسافر درمحدوده مهرشهر به مساحت حدود هفت هکتار که بیش از دو و نیم برا بر مکان فعلی چهارشنبه بازار وسعت دارد به عنوان مناسب ترین گزینه برای این موضوع به شورای اسلامی شهر بیرجند پیشنهاد گردید.

وی اظهار داشت: دراین طرح تمامی زیرساختهای لازم برای عرضه محصولات با تاکید بر استفاده از محصولات محلی درراستای حمایت ازتولید کننده، مصرف کننده و تنظیم بازار از جمله تعداد ۲۶۰ غرفه که قابلیت عرضه برای بیش از ۶۰۰ فروشنده را فراهم می کند و همچنین پارکینگ کافی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، فضاهای کنترلی و خدماتی و سایر فضاهای موردنیاز پیش بینی شده است.

شهردار بیرجند اشتغال ایجاد شده در این بازار را با توجه به زیرساختهای باکیفیتی که در این بازار ایجاد می شود  از نوع پایدار دانست و اذعان داشت: این بازار مهمترین فضا برای تولیدکنندگان محلی و عرضه محصولات دست اول می باشد.

 جاوید با اشاره به اینکه اعتبار پیش بینی شده از محل اعتبارات داخلی شهرداری برای اجرای این طرح یک و نیم میلیارد تومان می باشد عنوان کرد: امیدواریم پس از انجام عملیات کلنگ زنی که در شهریور ماه امسال برگزار می شود این پروژه تا قبل از دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

لازم به ذکر است فعالیت این بازارکماکان یک روز در هفته می باشد.