EN

با هدف تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع/ پایانکار ساختمانی تک برگی شد

مدیر اداره آمار و فناوری شهرداری بیرجندگفت: پایانکارهای ساختمانی به همت اداره آمار و فناوری اطلاعات شهرداری بیرجند با هدف تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع تک برگی شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس مسلم قلی نژاد صبح امروز در مراسم راه اندازی پایانکارهای تک برگی در شهر بیرجند افزود: هر یک از این اوراق تک برگ دارای کدهای سیستمی منحصر به فرد است که عملاً سطح امنیت آن را افزایش می دهد و منجر به ضد جعل بودن آن می گردد.

وی با اشاره به نگهداری و درج متون داخلی پایانکارهای ساختمانی ادامه داد: در دفترچه ها، متون به صورت دستی درج می شود حال آنکه در پایانکار تک برگی این موضوع به قابلیت درج سیستمی و احتمال خطای نزدیک به صفر مبدل می گردد.

مدیر اداره آمار و فناوری شهرداری در ادامه اظهار داشت: بکارگیری ماکروخط های فلور سنت به رنگ نارنجی در تمام زمینه و حاشیه سند و قرمز و پر رنگ شدن پنجره های قلعه و کلمه شهرداری بیرجند در قسمت پایین برگه در اثر نور خورشید یا لامپ UV (یو وی) و برگشتن به حالت عادی پس از قطع نور در طراحی آن بکار رفته که این دو ویژگی با کپی و یا طراحی مجدد قابل جعل نمی باشد.

قلی نژاد به از بین رفتن بخش اعظم طرح ها و رنگ ها در نسخ کپی، اسکن رنگی و سیاه و سفید و فاکس اشاره کرد.

وی عنوان کرد: طراحی امنیتی زمینه هر دو روی سند با 130 مدل متداخل متفاوت و طرح زمینه اصلی برگه با استفاده از خطوط میکرونی امکان جعل آن را به صفر می رساند.

وی با اشاره به امکان بررسی صحت پایانکارهای فوق اظهار داشت: صحت پایانکار تک برگی توسط مالکین محترم از طریق درج QR code در سایت خدمات شهروندان شهرداری بیرجند به آدرس http://esup.birjand.ir:1020/new/desk.html (نسخه ویندوز) و

 http://esup.birjand.ir:1020/new/mob.html (نسخه موبایل) قابل استعلام می باشد.

لازم به ذکر است پیش از این پروانه های ساختمانی نیز تک برگی شده بود.