EN

برگزاری اولین جلسه هم اندیشی فرهنگی مذهبی ائمه جماعات شهرداری بیرجند

اولین جلسه هم اندیشی فرهنگی مذهبی ائمه جماعات مساجد و نمازخانه های شهرداری بیرجند با حضور  شهردار ، اعضاء شورا ، مدیران شهرداری و ائمه جماعات  همزمان با دهه کرامت و روز  شهرداری  در محل نمازخانه شهرداری برگزار شد.

 به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ شهردار بیرجند در این مراسم ضمن تاکید بر ارتباط نزدیک با ائمه جماعات اظهار داشت: مساجد و نمازخانه ها و ائمه جماعات ظرفیت بسیار مغتنمی برای شهر و جامعه می باشد.

مهندس محمد علی جاوید ادامه داد: این نشست ها با ائمه جماعات را بسیار صمیمانه تر برگزار می کنیم و هرکدام از ائمه محترم که مطلبی مرتبط با وظایف و تکالیف شهرداری داشته باشند ما با جان و دل می شنویم و حتما نکات را جامه عمل می پوشانیم.

وی با اشاره به وظایف شهرداری ها افزود: برابر ماده 55 قانون شهرداری ها وظایف متعددی را به عهده دارند که با توجه به سیاست های خصمانه و تحریم های ظالمانه متاسفانه امکانات مالی ما محدود می باشد اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در این دوره حساس تلاش ما جهادی است و نگاه ما به سمت مشکلات و کمبود های مردم و شهروندان می باشد.

جاوید با اشاره به پروژه های شاخص شهرداری ادامه داد:  شهرداری در راستای رفع مشکلات و دغدغه های شهروندان، پارک بهجت در شمال شهر، چهارشنبه بازار ، بازگشایی معبر فرزان و پل موسی بن جعفر را افتتاح و همچنین بهسازی پارک جنگلی، آسفالت معابر سطح شهر، احداث پارک 9 دی، احداث پارک خطی مهرشهر و …. را در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تقسیم شهر بیرجند به 52 محله اظهار داشت:. در بسیاری از محلات با استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاههای فرهنگی مذهبی می توان نیازهای محلات و شهروندان را شناسایی و در راستای رفع آن گام برداشت.

شهردار بیرجند ادامه داد: در خیلی از حوزه ها بیانات روحانیون به مناسبت های مختلف به مدیریت شهری کمک می کند شهرداری نیز همیشه پشتوانه مساجد و معتقد است که مساجد پایگاه فرهنگی و خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد نیز بیاناتی را پیرامون اهمیت نماز عنوان نمود.

سپس ائمه جماعات ضمن تشکر از اقدامات شهرداری در راستای نیاز شهر و شهروندان خصوصا زیباسازی بلوارها با وجود همه تنگناها ، مشکلات و دغدغه های خود را بیان نمودند.

در پایان این جلسه از ائمه جماعات تقدیر به عمل آمد.