EN

به مناسبت گرامیداشت آزادسازی خرمشهر /جشنواره پرواز در بیرجند برگزار شد

طرح های ویژه تفریحی برای دشت فوداج آماده می شود.


دشت فوداج بیرجند روزگذشته شاهد جشنواره ای بود که مانند آن را در استان کمتر شاهد بودیم، جشنواره ای که خبرهای اشتغالزایی و قابلیت های زیرساختی برای پروازهای شخصی در بیرجند را نوید داد.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه شهرداری در برنامه های جدید خود بر ایجاد فضای نشاط و سرگرمی برای شهروندان بیرجندی بسیار تاکید دارد، گفت: خوشحالیم که امسال به مناسبت آزادسازی خرمشهر توانستیم چنین برنامه ای را برای شهروندان تدارک ببینیم.
مهندس قلاسی مود افزود: جشنواره پرواز اکنون با حضور عزیزانی برگزار شده است که تعدادی از آنان در سال 87 اولین هنرجویان دوره های آموزشی پرواز بودند.

وی با اشاره به فعالیت های آقایان درخشان و حاج رضایی در بیرجند یادآور شد: این دو عزیز اینک با ایجاد یک شرکت توانسته اند علاقه مندان به رشته پرواز را جذب و آموزش های لازم از تئوری تا عملی را به خوبی به آنها آموزش دهند.
وی با اشاره به قابلیت های زیرساختی که در فرودگاه بیرجند وجود دارد، اضافه کرد: پرواز هواپیماهای فوق سبک در این مراسم باعث شد قابلیت های استان در بحث آموزشی و همچنین آشنایی شهروندان با این قابلیت در استان بیشتر به نمایش گذاشته شود.

به گفته وی شرکت آشیانه پرواز توس با ارائه خدمات آموزشی پرواز به لحاظ تکنیکی و عملی می تواند پرورش دهنده نیروهایی باشد که همه آنها از بومی های استان بوده و در آینده می توانند در این استان ارائه خدمت کنند.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه دشت فوداج مدتی است که به محل مناسب برای پرواز های هواپیماهای مدل تبدیل شده است، این قول را از شهردار بیرجند گرفت که به زودی پیست این دشت آسفالت شود.

در ادامه شهردار بیرجند نیز پیشنهاد تهیه طرحی برای دشت فوداج را ارائه داد که می تواند این مکان را به یک مکان تفریحی گردشگری تبدیل کند.

قلاسی مود از برنامه ویژه در مرکز استان با همکاری شرکت آشیانه توس خبر داد که شهروندان در صورت تمایل می توانند با هزینه ای بسیار کمتر از سایر نقاط کشور برنامه های بیرجند گردی را با هواپیماهای فوق سبک این شرکت انجام دهند.
وی از برنامه های ویژه این سازمان برای ایجاد زمینه های نشاط در شهر خبر داد و گفت: از 9 تا 11 خرداد نیز به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) این سازمان برنامه های شاد و متنوعی را پیش بینی کرده است که امیدواریم با استقبال شهروندان مواجه شود.
لازم به ذکر است در این جشنواره عده زیادی از شهروندان بیرجندی شرکت کرده بودند و از این که می شنیدند بیرجند مرکز آموزش پرواز دارد و همچنین فرزندانشان می توانند با انواع هواپیماهای کنترلی و . . . آشنا شوند بسیار خرسند بودند.

ضمناً در این مراسم 3 هواپیمای فوق سبک و چند هواپیمای کنترل از راه دور و . . . با اجرای حرکات تمرین شده و نمایشی لحظات مفرحی برای شهروندان ایجاد کردند.  
در پایان به تعدادی از شهروندان که سوالاتی برای نحوه آموزش ها و همچنین مکان ثبت نام آموزش و آشنایی با هواپیماهای مدل داشتند پاسخ هایی داده شد. با این وجود سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بیرجند پاسخگوی سوالات شهروندان در این خصوص خواهد بود.
در این جشنواره 10 فروند هواپیمای فوق سبک، 20 فروند جت هواپیمای مدل و یک پاراموتور شرکت داشتند.