EN

به مناسبت 17 مرداد ماه روز خبرنگار نشست صمیمی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با خبرنگاران

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ به مناسبت 17 مرداد ماه سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران در کنسولگری ایران در کشور افغانستان و روز خبرنگار نشست صمیمی اعضای شورای شهر و شهرداری بیرجند در هتل جهانگردی بیرجند برگزار شد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با قدردانی از زحمات یک ساله خبرنگاران مرکز استان عنوان کرد: خبرنگاران در این دنیای پیچیده اطلاعات کاری سخت و طاقت فرسایی را دارند که جای تشکر و قدرانی برای اطلاع رسانی دارد.

دکتر ابراهیم تقی زاده با اشاره به اینکه خبرنگار باید امانتدار، صادق، صریح و جامعه نگر باشد افزود: خبرنگار نقش مهمی در توسعه نگری و تصمیمات مسئولان ایفا می کند.

وی با بیان اینکه هنوز با شهری در خور شان مردم فاصله داریم ادامه داد: یکی از نیاز های مهم مرکز استان خراسان جنوبی انسجام بیشتر در ادارات با هماهنگی و همدلی و یکپارچگی با شورای شهر و شهرداری است  که امیدواریم در این راستا  بتوانیم با ارائه برنامه های عملیاتی و اجرایی خدمتی صادقانه به مردم ارائه دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند به مسائل شهری از جمله بهسازی پل ها، اقدامات زیربنایی شهری زیربنایی همچون زیباسازی بلوارهای شهر اشاره کرد و افزود: پارک جنگلی و پارک خطی پیامبر اعظم (ص) یکی از مهمترین رویدادهای عمرانی شهر در سالجاری است که مورد توجه شهردار می باشد.

تقی زاده با تاکید بر اینکه از هر گونه انتقاد سازنده به علاوه پیشنهاد در کنار آن انتقاد استقبال می کنیم خاطرنشان کرد: خوسبختانه انتخاب دکتر جاوید به عنوان شهرداربیرجند یکی از عملکردهای خوب شورای اسلامی شهر بیرجند است که تاکنون اقدامات خوبی در شهر انجام شده است.

شهردار بیرجند نیز ضمن تبریک روز خبرنگار در این جلسه گفت: امیدوارم نگاه شهروندان تغییر کرده باشد و مردم هم این را بپذیرند که به غیر از فلسفه خدمت هیچ هدف دیگری نداریم.

مهندس محمدعلی جاوید به اقدامات حوزه اداری و مالی شهرداری اشاره کرد و افزود: در ابتدای ورود به شهرداری 30 میلیارد تومان بدهی داشتیم که اکنون تسویه کامل کردیم و حتی توانستیم حقوق و مزایای کارکنان شهرداری را به روز کنیم.

وی بی اعتمادی گذشته مردم نسبت به شهرداری را یکی از علت های عدم پیشرفت پروژه ها دانست و تاکید کرد: متاسفانه ساخت و سازهای دولتی و غیر دولتی، حقوقی و غیر حقوقی در مرکز استان انجام شده است که عوارض قانونی خود را آن طور که باید و شاید پرداخت نکرده اند.

شهردار مرکز استان با هشدار به صاحبان این املاک خاطرنشان کرد: تمامی پرونده های این گونه ساخت و سازها به کمیسیون ماده 77 و ماده 100 تخلفات شهرداری بیرجند ارسال خواهد شد و در این کمیسیون ها از حق مردم دفاع می کنیم چرا که هیچ گونه ارگان دولتی از معافیت عوارضی برخوردار نیست و باید عوارض قانونی خود را پرداخت کنند.

جاوید تاکید کرد: برای احقاق حق مردم با هیچ ارگان و شخصی تعارف نداریم و طبق قانون با متخلفان به شدت برخورد می شود.

وی از رشد اعتبارات عمرانی شهرداری مرکز استان از 67 میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان خبرداد و عنوان کرد: به زودی بیرجند شهر الکترونیکی خواهد شد و همچون شهرهای پیشرفته کشور در شهرسازی به مردم خدمات ارائه خواهیم کرد.

وی از تخصیص اعتبار 1 میلیارد و 800 میلیون تومان برای بلوار شهدای عبادی خبرداد و گفت: اقدامات زیربنایی، تعریض، آبیاری نوین و آسفالت آن در حال انجام است که به زودی طرحی زیبا برای میدان اصلی انجام خواهیم داد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه شادی و نشاط در بین مردم یکی از مهمترین اولویت های ما است عنوان کرد: پارک جنگلی تا پایان سال 97 کلنگ زنی خواهد شد اما تالارشهر که چندین سال شده هیچ اقدامی نشده بود نیازمند 7 میلیارد تومان است که خوشبختانه شورای شهر این ردیف اعتباری را در بودجه سالجاری دیده است.

 

وی از طرح ویژه میدان اجتماعات شهربیرجند به جهت مناسبت های ملی و استانی خبرداد و گفت: میدان ابوذر با 2 و نیم هکتار بهترین موقعیت شهری را دارد که اگر اداره کل راه و شهرسازی قسمتی از پادگان را برای این منظور به ما اختصاص دهد می توانیم این طرح را اجرایی کنیم.

شهردار بیرجند از اتمام فاز اول ترافیکی شهری بیرجند خبرداد و عنوان کرد : پیمانکار در اولین شورای ترافیک استان باید از این طرح دفاع کند تا به تصویب برسد.

جاوید صدور الکترونیکی پروانه های ساختمانی را یکی از خدمات به شهروند الکترونیک دانست و بیان کرد: یکی از دیگر راهبردهای شهرداری بیرجند تحولات شهری در حوزه خدمات شهری و تمیزی آن بود که با طرح ویژه تفکیک زباله ها از مبدا به زودی شهری بدون زباله و عاری از زباله گرد ها خواهیم داشت که در این حوزه سوله ای در حاشیه شهر توسط پیمانکار تجهیز شده است.

لازم به ذکر است در این مراسم از خبرنگاران توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند تقدیر به عمل آمد.