EN

بودجه شهرداری بیرجند افزایش یافت

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به اینکه سطح فضای سبز شهری بیرجند نسبت به کشوری مطلوب‌تر است گفت: در بحث بودجه شهرداری بیرجند ۱۲۰ میلیارد تومان برای این شهرداری پیش‌بینی شده که امیدواریم با کار جهادی تا مرز ۱۵۰ میلیارد تومان برسد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ دکتر ابراهیم تقی‌زاده ظهر دیروز در نشست خبری که به مناسبت روز شوراها در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر بیرجند 5 کمیسیون دارد که در مجموع 160 جلسه در این کمیسیون ها برگزار و 425 مصوبه توسط شورا تصویب شده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده سال گذشته در بحث ساماندهی و بهینه‌سازی کنترل بودجه 40 درصد نسبت به سال 96 افزایش یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به اینکه سال گذشته 60 درصد بودجه شهرداری نیز تحقق یافته است بیان کرد: بودجه 98 نیز نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

تقی‌زاده تصریح کرد: در سال گذشته 59 درصد بودجه شهرداری صرف برنامه های عمرانی و 41 درصد برای بودجه جاری هزینه شده است.

وی اضافه کرد: بیش از 70 درصد بودجه شهرداری برای فراهم ساختن زیرساخت‌ها به شمال شهر بیرجند پرداخت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند به پروژه‌های سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: بهسازی آیلندها، آبیاری قطره‌ای فضای سبز، احداث فضای سبز و پارک‌ها در مهرشهر و سایت اداری و احداث پارک خطی مهرشهر از جمله پروژه‌های  سال گذشته است.

تقی‌زاده اظهار داشت: ایجاد بازار در شمال شهر، آسفالت برخی از خیابان‌های مهرشهر، پروژه فرزان و پل موسی بن جعفر (ع) نیز از جمله پروژه‌هایی است که سال گذشته انجام شده است.

وی اضافه کرد: بیش از 70 درصد بودجه شهرداری برای فراهم ساختن زیرساخت‌ها به شمال شهر بیرجند پرداخت می‌شود و این در حالی است که پرداخت 30 درصد عوارض شهرداری مربوط به مردم شمال شهر و 70 درصد مربوط به جنوب شهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به اینکه در بحث امکانات، باید شمال و جنوب شهر در حد امکان از تناسب برخوردار باشند یادآور شد: بهسازی خیابان جمهوری نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در حال انجام بوده و در دو فاز، اجرایی می‌شود.

تقی‌زاده از آغاز عملیات اجرایی پارک جنگلی با توجه به طرح ارائه شده خبر داد و بیان کرد: در بحث پروژه فرزان نیز در حال حاضر مشکل پروژه فرزان روشنایی است که اگر همکاری شرکت برق و راه و شهرسازی را داشته باشیم در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اجرای پروژه بزرگ باغ ایرانی و ساخت میدان اجتماعات شهرداری به عنوان بزرگترین میدان شهر خاطرنشان کرد: بهسازی و پیاده روسازی خیابان های انقلاب و کارگران جزو برنامه‌های امسال شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند یادآور شد: سطح فضای سبز شهری بیرجند نسبت به کشوری مطلوب‌تر است اما با توجه به شرایط کویری بیرجند بهتر است پارک‌ها و فضاهای تفریحی بیشتری احداث شود.

تقی‌زاده طرح جامع ترافیک شهری، بهره‌برداری از فاز اول پارک خطی محدوده دانشگاه آزاد اسلامی و ادامه بلوار پیامبر اعظم (ص) تا خلیج فارس، احداث فرهنگ سرا در بلوار صیاد شیرازی با بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار، انجام بازنگری طرح تفصیلی شهر و اجرای طرح پسماند را از جمله پروژه‌های شهرداری در سال 98 عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از 18 دستگاه اتوبوس و 6 دستگاه مینی‌بوس در روز نهم اردیبهشت ماه انجام می‌شود بیان کرد: در بحث بودجه سال گذشته 78 میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری پیش‌بینی شده بود و امسال 120 میلیارد تومان بودجه برای شهرداری پیش‌بینی شده که امیدواریم با کار جهادی تا مرز 150 میلیارد تومان برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با بیان اینکه در بحث بند دره بیرجند شهرداری آمادگی لازم برای استفاده از آن به عنوان مکان تفریحی و استفاده شهروندان را دارد افزود: نیازمند تعاون بیشتر دستگاه‌ها و شرکت‌های خدمات رسان برای تحقق درخواست‌های مردم هستیم.

تقی‌زاده به پروژه هلال اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین مشکل پروژه هلال، تامین پارکینگ است و تا پارکینگ تامین نشود پایان کار داده نخواهد شد.

وی به بحث انتقال پروژه پساب شهری و آبیاری فضای سبز اشاره و ادامه داد: با توجه به کمبود فضای سبز در شهر بیرجند اگر طرح جامع 450 هکتاری به فضای سبز تبدیل شود بهتر است چراکه شهرداری فعلاً توان تملک اراضی پادگان را ندارد.

شهردار بیرجند نیز در این نشست با بیان اینکه فاز نخست پارک خطی از سمت دانشگاه آزاد از اول ماه رمضان بهره برداری می‌شود گفت: امسال زیباسازی میدان های شهدا، شهدای عبادی و صیاد شیرازی در دستور کار می باشد.

محمدعلی جاوید اذعان داشت: در بحث پسماند با پیمانکار تفکیک از مبدا قرارداد منعقد شده و چون کار مهمی است و نیاز به فرهنگ سازی دارد در حال حاضر قرار است از مهرشهر آغاز شود اما تا پایان سال در تمام نقاط شهر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث طرح فرزان آنچه مربوط به شهرداری بوده انجام شده افزود: در این راستا در بحث روشنایی نیز اقدامات اولیه انجام شده و به محض برطرف شدن مشکل به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار بیرجند با بیان اینکه فاز نخست احداث پارک خطی از سمت دانشگاه آزاد از اول ماه رمضان انجام می‌شود بیان کرد: برخی از پروژه‌ها اعم از طرح جامع تفصیلی، پارک خطی مهرشهر و فرهنگ سرا برای سال جاری در برنامه کاری قرار دارد.

جاوید با اشاره به اینکه عملیات اجرایی باغ ملی آغاز شده تصریح کرد: امسال زیباسازی میدان‌ها اعم از میدان شهدا، میدان شهدای عبادی و صیاد شیرازی در دستور کار است.

وی یادآور شد: میزان مطالبات از دستگاه‌ها مشخص شده و برخی از دستگاه‌ها این مطالبات را پرداخت کردند، برخی نسبت به اصلاح موافقت نامه اقدام و دستگاههایی که اعتبار نداشتند در سامانه مطالبات شهرداری ثبت گردیده تا توسط دولت پرداخت شود.

جاوید اظهار داشت: عملیات اجرایی پارک جنگلی آغاز شده و همچنین برای زمین‌های پادگان بیرجند امسال شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.