EN

تاثیر فضاهای شهری در روحیه، نشاط و امید شهروندان

شهردار بیرجند اظهار داشت: فضاهای شهری تاثیر بسزایی در روحیه، نشاط و امید شهروندان دارند که انتظار می رود مدیریت شهری با ایجاد فضای متفاوت در آستانه نوروز در سطح شهر، این احساس خوشایند را در شهروندان پدید آورد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید در دومین جلسه رسمی استقبال از بهار که با حضور شهردار و جمعی از مدیران مناطق و سازمانهای شهرداری برگزار شد گفت: انتظار مردم این است که امسال بحث استقبال از بهار را متفاوت تر از گذشته درک کنند و ما نیز سعی داریم مشکلی از بابت منابع ایجاد نشود.

وی خاطر نشان کرد: لیست مکان هایی که نیاز به رنگ آمیزی جداول دارند توسط حوزه خدمات شهری  به کمیته ارائه گردد.

شهردار بیرجند اذعان داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز تعداد فضاها و پل های تبلیغاتی، شعارهای فرهنگی، شادباش ها و … را مشخص نموده و در خصوص اجرای نقاشی دیواری در نقاط مختلف سطح شهر اقدام نماید.

جاوید با تاکید بر اجرای گلکاری در تمامی میادین و آیلندهایی که ظرفیت دارند یادآور شد: میدان الهیه، میدان فرودگاه و لچکی های اطراف آن، پل ورودی مهرشهر، بلوار امام رضا (ع)، پل موسی بن جعفر (ع) و تمامی میدان هایی که درامتداد پل کار شده و نیمه تمام مانده اند و … در دستور کار مجموعه مدیریت شهری برای استقبال از بهار باشد.

وی با اشاره به تکمیل عملیات نورپردازی خیابان جمهوری اضافه کرد: در بحث استقبال از بهار 98، نصب المان به سبک سالهای گذشته در برنامه کاری شهرداری نبود اما حجم گلکاری هایی که توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز در شهر بیرجند انجام شد این مساله را کمرنگ نشان داد.

شهردار بیرجند افزود: المان های موجود در هر شهر باید متناسب با فرهنگ، اقلیم، میراث و شخصیتهای برجسته آن منطقه باشد و آنچه در این مساله حائز اهمیت می باشد بحث مکان یابی و محل اجرای المان ها می باشد و فضای تعیین شده باید ظرفیت اجرای المان را داشته باشد.

لازم به ذکر است در ادامه این جلسه رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند به ارائه لیست میادین و بلوارهای سطح شهر که نیاز به گلکاری، خطاگیری های موجود و بازپیرایی فضای سبز دارند پرداخته و معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز مکان های پیشنهادی اجرای نقاشی دیواری را به همراه هزینه های اجرا، بحث فضاسازی تبلیغاتی برای ایام نوروز و نصب تبلیغات آویز را به کمیته ارائه نمودند.