EN

تخفیفات شهرداری بیرجند در راستای رونق بخشی صنعت ساخت و ساز و حمایت از کالای ایرانی

شهرداری بیرجند در راستای رونق بخشی صنعت ساخت و ساز و حمایت از کالای ایرانی تخفیفات ویژه ای را برای شهروندان در نظر گرفته است.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، شهردار بیرجند با اشاره به تخفیفات اخیر شهرداری افزود: امسال با تصویب شورای شهر بیرجند، بسته تشویقی ساخت و ساز باز هم در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت  تا صنعت ساخت و ساز رونق بگیرد.

مهندس محمد علی جاوید افزود: با ارائه بسته‌های تشویقی در پرداخت عوارض مردم سعی می‌کنیم تا شهروندان را در پرداخت مطالبات به شهرداری  ترغیب و تشویق کنیم.

به گفته وی شهرداری بیرجند در راستای اقدامات تشویقی خود برای ایجاد رونق در صنعت ساخت و ساز، به مناسبت عید سعید فطر 25% تخفیف عوارض ساختمانی از مورخ 27/3/97 لغایت 12/4/97 را در نظر گرفته است که البته تخفیفات شامل جرائم کمیسیون ماده صد، هزینه های آماده سازی، پارکینگ و پذیره نمی گردد.

وی تصریح کرد : همچنین در راستای حمایت از کالای ایرانی و رونق کسب و کار، 20% تخفیف عوارض کسب و پیشه و بخشودگی جرائم معوقه تا پایان سال 1396  از مورخ 27/3/97 لغایت 27/5/97 نیز برای کسبه محترم در نظر گرفته شده است.

شهردار بیرجند  اضافه کرد : در همین راستا همه ساله تخفیفات شهرداری در پایان  سال اعمال می گردید که این امر شلوغی مناطق و ازدحام و مراجعه  شهروندان  را در روزهای پایانی سال در پی داشت که مقرر گردید این تخفیفات صرفا منوط به پایان سال نباشد و در تمام سال و با توجه به مناسبت های ملی و مذهبی در نظر گرفته شود  تا ضمن رونق بخشیدن به صنعت ساختمان  و کسب و کار بخشی از مطالبات شهرداری نیز وصول گردد.

وی با مهم بر شمردن سهم شهروندان در مشارکت‌های شهری تاکید کرد: در راستای رونق صنعت ساختمان،  تخفیفات با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر در راستای کمک به رونق بازار مسکن و ایجاد انگیزه لازم برای ساخت و ساز و در نهایت توسعه و آبادنی شهر بیرجند  در تمام سال صورت خواهد گرفت.

مهندس جاوید در پایان با ضروری دانستن گسترش فرهنگ شهروندی در سطوح مختلف، اظهار داشت: مدیریت شهری با دریافت عوارض، پروژه‌های مختلف شهر را به سرانجام می‌رساند؛ بنابراین تحقق برنامه‌ها و اهداف  شهری نیازمند مشارکت شهروندان خواهد بود.