EN

تشکیل اولین جلسه کارگروه تدفین ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ نخستین جلسه کارگروه تدفین ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند با حضور نمایندگان ادارات عضو این کارگروه که شامل 7 عضو از نیروی انتظامی، اداره تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس، اداره ثبت احوال، پزشکی قانونی و محیط زیست می باشد در محل سازمان مدیریت آرامستان ها برگزار شد .

 

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری بیرجند و مسئول کارگروه تدفین در این جلسه توضیحاتی در خصوص تشکیلات ستاد مدیریت بحران شهرداری و کارگروههای ذیل این ستاد بیان کرد.

مهندس محمد محمد زاده اضافه کرد: کارگروه تدفین یکی از چهار گروه ذیل ستاد مدیریت بحران شهرداری می باشد که وظایف کلی آن شامل جمع آوری و حمل اجساد از محل حادثه تا محل دفن – شناسایی، ثبت فوت و صدور جواز دفن، تغسیل، تکفین، برگزاری نماز میت و تدفین – تعیین محل تدفین- امحاء لاشه های دام و طیور و… می باشد .

وی خاطر نشان کرد: کار اين کارگروه به عنوان يکي از چهار کارگروه اصلي زير مجموعه مديريت بحران شهرداري بیرجند، پس از پايان بحران آغاز مي‌شود لذا ضروري است با هماهنگي‌هاي انجام شده پيش از بحران اقدامات لازم در شرایط بحرانی به‌ موقع انجام شود.

مسئول کارگروه تدفین ستاد مدیریت بحران اظهارداشت: با توجه به اينکه پس از بحران نيازمند تعداد زيادي قبر هستيم، در همين راستا تعداد 2 هزار قبر در آرامستان بیرجند آماده شرايط بحراني می باشد.

محمد زاده در ادامه افزايش تعداد آمبولانس‌ها، نوسازي آنها و توسعه سالن‌هاي اجتماعات را از جمله اقدامات این کارگروه ذکر کرد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه هر یک از اعضاء کارگروه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادت خود پرداختند و مقرر شد کلیه دستگاههای عضو این کارگروه ظرفیت توانمندی های خود و نیاز سنجی های لازم و امور مربوط به این کارگروه را مورد بررسی قرار داده و جهت ارائه در جلسه بعدی کارگروه آماده نمایند.