EN

تصویب طرح مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک شهر بیرجند، وعده ای که محقق شد

 یکی از وعده هایی که شهرداری و شورای پنجم به شهروندان شهر بیرجند داده بود بحث انجام مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر بیرجند می باشد که از سال 95 در دستور کار شهرداری قرار گرفته و لیکن به دلیل عدم تامین اعتبار تاکنون اجرایی نشده بود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، شهردار بیرجند در حاشیه جلسه تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیکی با اشاره به اینکه این طرح از اوایل سال 97 مجدداً در دستور کار شهرداری قرار گرفته اظهار داشت: در اوایل سال 97 پس از تامین اعتبار لازم، مشاور ذیصلاح مطالعات خود را در این خصوص آغاز کرد.

مهندس محمد علی جاوید افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد و گزارش های مرحله ای توسط مشاور در شهرداری، فرمانداری و استانداری با حضور دستگاههای ذیربط و اخذ اصلاحات و پیشنهادات لازم، در نهایت این طرح در تیر ماه 99 در شورای ترافیک شهرستان تصویب شد و روز گذشته در شورای ترافیک استان به تصویب نهایی رسید.

وی عنوان کرد: مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیکی به عنوان مطالعات بالادست ترافیکی شهر محسوب می شود و همه اقدامات ترافیکی می بایست بر اساس این طرح برنامه ریزی و اجرا گردد.

شهردار بیرجند خروجی های طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیکی که در شورای ترافیک استان به تصویب رسید را شامل مشخص نمودن تقاطع های غیر همسطح در سطح شهر بیرجند، تعیین مسیر خط بی آرتی برای حمل و نقل عمومی و مکان یابی پارکینگ های طبقاتی عنوان کرد.

جاوید ارائه مسیرهای معابری که نیاز به بازگشایی دارند، ارائه مسیرهایی که نیاز به تعریض دارند، مسیرهای پیشنهادی دوچرخه سواری، مسیرهای پیشنهادی پیاده روی و ساماندهی تردد مسیر در هسته مرکزی شهر بیرجند را از دیگر خروجی های این طرح معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه با مصوب شدن این طرح مسیر روشنی برای اقدامات مهم حمل و نقل و ترافیکی شهر بیرجند فراهم گردیده ابراز امیدواری کرد با هماهنگی شورای اسلامی شهر بیرجند برخی از اقدامات ضروری در سال جاری و سایر اقدامات در بودجه سال 1400 پیش بینی گردد.

شایان ذکر است این طرح برای افق سال 1410 پیش بینی شده و برای تایید نهایی به وزارت کشور ارسال می شود.