EN

توازن زیباسازی شهری در بیرجند یک ضرورت است

رییس شورای شهر بیرجند گفت: ایجاد توازن در امور زیباسازی شهری و و نزدیک شدن مناطق به هم و تاکید در ایجاد مبلمان شهری با توجه به شاخص های فرهنگی شهر مورد تاکید باشد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند ابراهیم تقی‌زاده در آیین تکریم و معارفه شهردار بیرجند اظهار کرد: در جلسات متعدد شورای شهر اولویت‌های استان مطرح تا شورای پنجم در حد توان و بضاعت انتظارات مردم را برآورده کنند. 

وی با اشاره به اینکه شورای شهر پل بین مردم و مسئولین است، افزود: باید مطالبه گر بوده و در چارچوب اختیارات و مطالبات مردم پیگیری شود. 

رییس شورای شهر بیرجند ادامه داد: استقلال لازم و اختیارات کافی طبق ضوابط به شهرداری داده می‌شود تا بتوانیم با تعامل و همبستگی بین شورای شهر و شهرداری نمادی از همبستگی تعامل را به منصه ظهور برسانیم. 

تقی‌زاده تصریح کرد: تدوین سند چشم انداز برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مبتنی بر مطالعات دقیق و کارشناسی و حذف برخی بروکراسی و ارائه خدمات مدون شهری و تسهیل در خدمات از انتظارات شورای شهر از شهرداری است.

وی اضافه کرد: احیای بافت فرسوده و تاریخی شهر در کنار ادارات مسئول با ارائه بسته‌های تشویقی به مردم نیز باید مدنظر باشد.

رییس شورای شهر بیرجند بیان کرد: همچنین بسیاری از برنامه های نیازمند به بودجه کلان و بلند مدت‌تر است که امر باید همواره مدنظر باشد.

تقی‌زاده اظهارکرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، جذب سرمایه گذاری‌های خصوصی، طرح جمع آوری و تفکیک زباله از مبدا، پیگیری برای انتقال صنوف، انتقال آرامستان به خارج شهر و برون سپاری بخشی از امور و دخالت بخش خصوصی برای چابکی امور، تراکم ارباب روجوع، توجه به آموزش شهروندی و توجه به بخش شمال نیز در برنامه‌های شهرداری مدنظر باشد.

وی یاداور شد: ایجاد توازن در امور زیباسازی شهری و و نزدیک شدن مناطق به هم، ایجاد مبلمان زیبا در خور شأن شهر و توجه خاص به امور فرهنگی در ایجاد مبلمان شهری با توجه به شاخص های فرهنگی شهر مورد تاکید باشد

رییس شورای شهر بیرجند گفت: مدیریت صحیح منابع انسانی و توجه به نیروی انسانی در بدنه شهرداری با توجه به قرار گیری افراد به تخصص ها در حوزه های کاری مناسب مدنظر باشد.

تقی زاده تصریح کرد: توجه به شورای محلات با توجه به اینکه شوراها محلات پل ارتباطی محلات و شورای شهر هستند نیز باید به این مجموعه توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت و پتانسیل و استعدادهای خوب در شهر بتوانیم شهری هوشمند، سالم و با نشاط و فرهنگی داشته باشیم.

رییس شورای شهر بیرجند خاطر نشان کرد: این امر با تعامل، همدلی و همکاری در استان تحقق خواهد یافت.