EN

توسط شهرداری بیرجند رقم خورد:

کلنگ زنی دو پارک در محلات کم برخوردار شهر بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند همزمان با ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی طی آیینی با حضور استاندار، فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران؛ بوستانهای الهیه و انقلاب در محله های الهیه و انقلاب بیرجند کلنگ زنی شدند.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم  اذعان داشت: تلاش همه ما در جهت کمک به رفع محرومیت و تقویت زیر ساختها در شمال شهر است.

معتمدیان خاطر نشان کرد: تلاش میکنیم با توجه به تراکم جمعیت شمال شهر و کمبود امکانات، به شهرداری در تکمیل پارکهای جدید کمک شود.

وی یادآور شد: امیدواریم فاز اول پارک جنگلی که نزدیک به ۴۰ هکتار است در هفته دولت افتتاح و بهره برداری گردد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: خبر خوش بنده برای مردم بیرجند این است که تلاش کردیم از ظرفیتهای طبیعی اطراف بیرجند در جهت ایجاد تفرج گاه استفاده کنیم.

معتمدیان افزود: به زودی مراحل اجرایی تفرج گاه بند دره با الگوی مدیریتی و با محوریت شهرداری و بسیج امکانات استان آغاز می شود تا این تفرج گاه زیبا مورد استفاده عموم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: استانداری آمادگی دارد با اختصاص مبلغ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت پارک دیگری شهرداری را حمایت کند.

شهردار بیرجند نیز در آیین کلنگ زنی هشتمین و نهمین بوستان شهر در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اظهار داشت: از دی ماه ۹۶ تاکنون این نهمین بوستانی است که در راستای توسعه پارکها و فضای سبز شهری کلنگ زنی شده است.

جاوید مجموع متراژ این پارکها را بیش از صد هکتار عنوان کرد که تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده و مابقی حداکثر تا پایان هفته دولت سال ۹۹ به بهره برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد، پنج بوستان در منطقه یک وچهار بوستان در منطقه دو قرار دارند اضافه کرد: مساحت زمین پارک الهیه ۲۳ هزار متر مربع است که سال جاری مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان برای ساخت آن کنار گذاشته شده و برآورد اولیه این طرح در فهرست سال ۹۸  مبلغ دو میلیارد و دویست میلیون تومان است.

شهرداربیرجند از اختصاص مبلغ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار جهت پارک خیابان انقلاب خبر داد و خاطر نشان کرد: زمینی که جهت پارک خیابان انقلاب کلنگ زنی شده از املاک شهرداری می باشد که سند مالکیت آن به نام شهرداری است و با تغییر کاربری به دلیل رفاه شهروندان به پارک تبدیل می شود.

شهردار بیرجند با توجه به کمبود فضای سبز و فضای بازی در این مناطق، ابراز امیدواری کرد طی هفته دولت سال آینده این پروژه ها به بهره برداری برسند.