EN

توسط شهرداری بیرجند : مرکز جدید نگهداری از حیوانات بلاصاحب راه اندازی شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل ، مرکز جدید نگهداری از حیوانات بلاصاحب در زمینی به مساحت 3000 متر مربع راه اندازی شد.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: در راستاي تأمين آسايش و سلامت شهروندان، مرکز جدید نگهداري حيوانات بلاصاحب راه‌اندازي و طرح زنده‌گيري سگ‌هاي بلاصاحب تشدید شده است.

مهندس خانزاد افزود: با توجه به اين که يکي از مشکلات مهم بهداشتي و اجتماعي در بسياري از شهرها و از جمله بیرجند وجود سگ‌هاي بلاصاحب  مي‌باشد و با عنایت  به اينکه سگ‌ها يکي از عوامل ايجاد کننده بيماري‌هاي مشترک بين انسان و حيوان محسوب مي‌شوند، شهرداری بیرجند در جهت رفاه هر چه بیشتر شهروندان اقدام به راه اندازی مرکز جدید  جمع آوری و نگهداری از حیوانات بلاصاحب در زمینی به مساحت 3000 متر مربع نمود.

وي تصريح کرد: بر اساس مفاد بند 15 ماده 55 قانون شهرداري‌ها، جلوگيري از شيوع امراض ساريه انساني و حيواني و جمع‌آوري حيوانات بدون صاحب و دفع حيوانات مريض و مزاحم جزو وظايف شهرداري‌ها است.

مهندس خانزاد افزود: شهرداری بیرجند به دنبال ابلاغ دستورالعمل کنترل جمعيت سگهاي بلاصاحب از سوي سازمان شهرداريهاي کشور، با منسوخ کردن روش‌هاي کنترلي قبلي، با تعيين و آماده‌سازي محل نگهداري سگ‌هاي بلا صاحب در مرحله اولیه در زمینی به مساحت 750 متر مربع  اقدام به زنده‌گيري اين حيوانات در سطح شهر نمود که  با توجه به نیاز به توسعه محل، نسبت به احداث پناهگاه جدید با مساحت 3000 متر مربع نیز  اقدام لازم صورت پذیرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند خاطر نشان کرد: در اين خصوص در مرحله نخست آموزش و اطلاع رساني به شهروندان به جهت حمايت از سگ‌هاي بلا صاحب از طريق NGO حمایت از حیوانات در سطح شهر انجام خواهد شد، در اين مرحله سعي خواهد شد در قالب آموزش، از صاحبان سگ‌ها خواسته شود نسبت به شناسنامه دار نمودن و انجام واکسینه و عدم  رهاسازي سگ‌هاي خود اقدام نمایند .

وي افزود: مساحت اين مرکز سه هزار متر بوده که دارای حصار کشی و فنس کشی و لانه حیوانات می باشد.

مهندس خانزاد در پایان خاطر نشان کرد:شهرداری در این راستا آماده همکاری با نهادی های ذی ربط از جمله انجمن های  حمایت از حیوانات می باشد.