EN

جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان بیرجند برگزار شد.

دکتر مدیح شهردار بیرجند در این جلسه که با حضور مدیران ادارات شهرستان در خصوص تصویب اساسنامه خانه محله شهرداری بیرجند برگزار شد گفت :هدف و فلسفه اصلی این ستاد ، همکاری میان بخشی و هم افزایی تمام دستگاه های مداخله گر در محدوده های بافت فرسوده شهر بیرجند می باشد.

 

 

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان بیرجند گفت:شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند همیشه پیش قدم در پاسخ به مطالبات مردم بوده و از این جهت لازم است که دستگاه های عضو نیز با مجموعه شهرداری همکاری لازم را داشته باشند تا مطالبات مردم پاسخ داده شود.

وی اظهار داشت:ایجاد خانه محله در محلات به منظور جلب اعتماد، افزایش مشارکت و نیز آگاهی شهروندان از قوانین و مقررات شهر نشینی و حرکت به سمت شهروند محله می باشد.

دکتر مدیح تصریح کرد:نحوه مدیریت خانه محله در شهر بیرجند به صورت مدلی از مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری اداره می شوند که بدین صورت با تامین خانه محلات ، هیات امنای محله  با در نظر گرفتن اولویتهای منطقه  تشکیل می گردد .

وی افزود:خانه محله شهرداری بیرجند دوره های آموزشی اعم از حفظ و قرائت قرآن ، خیاطی ، چرم دوزی ، خط تحریری  ، کمکهای اولیه امداد و نجات  و …به صورت رایگان  در دوره های 40 نفره جهت محلات هدف برگزار نموده است.

وی همچنین در خصوص اقدامات شهرداری بیرجند در بافت فرسوده عنوان کرد:به همت شهرداری بیرجند اقدامات موثری در این محدوده ها انجام شده و همچنین شهرداری آمادگی دارد تا در تمام زمینه های ساماندهی و توانمند سازی در محلات هدف شهر بیرجند اقدام نماید.