EN

جوایز اولين جشنواره شهروندان خوش حساب شهرداری بیرجند اهدا شد

 جوایز اولين جشنواره شهروندان خوش حساب شهرداری بیرجند اهدا شد

شهردار بيرجند: شهرداري ترجيحا از اهرم و سياست هاي تشويقي استفاده خواهد كرد

 

با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند دو  دستگاه خودروي پراید به برندگان اولین قرعه كشي جشنواره شهروندان خوش حساب عوارض شهرداری  تحویل داده شد.

شهردار بیرجند در این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار توسط شهرداری برگزار شده است، اظهار داشت: در سال گذشته برنامه ریزی شد تا شهروندانی که به موقع و تاپایان سال عوارض نوسازیشان را  پرداخت کنند در قرعه کشی دو دستگاه پراید قرار بگیرند.

دکتر مدیح افزود: در همین راستا بیش از 22 هزار نفر از شهروندان بیرجندی در این قرعه کشی قرار گرفتند که درنهایت 67 جایزه شامل دو دستگاه ماشین پراید،25 عدد سکه ،20 دستگاه دوچرخه و 20 عدد کارت هدیه 200 هزار تومانی به ارزش ریالی بیش از 700میلیون ریال به برندگان اهدا شد.

وی ادامه داد: شهروندان می توانند با پرداخت به موقع عوارض خود با توجه به اینکه شهرداری یک نهاد خودگردان است و این عوارض نوسازی بصورت مستقیم برای خود شهر هزینه می شود ما را در ارائه خدمات به شهروندان و توسعه شهر کمک کنند.

وی تصریح کرد: برخی از شهروندان بیرجند عوارض خود را به موقع پرداخت می کنند و عده ای نیز در این زمینه کوتاهی می کنند که در سال جاری برای این افراد  اخطاریه ارسال خواهد شد.

شهردار بیرجند اذعان داشت : با وجود اينكه قانونگذار دست ما را براي گرفتن عوارض بازگذاشته اما تاكنون در اين زمينه شهرداري اقدامي انجام نداده است.

مدیح با تاکید بر اینکه ما به مشکلات مالی مردم و کسبه اشراف داریم ،گفت: پایین آمدن قدرت خرید مردم با توجه به برنامه ریزی های دولت در جهت کاهش نرخ تورم کاملا مشهود است .

وی تاکید کرد: هر چند که این اقدامات دولت در کاهش نرخ تورم ستودنی است اما عدم رونق بخش ساخت و ساز و رکود حاکم بر این بخش مشکلات مالی را بر بسیاری از حوزه ها بویژه بر شهرداری ها متحمل کرده است.

وی افزود: ما با تمام وجود مشکلات مالی شهروندان را می پذیریم و بجای بسته های تنبیهی از بسته های تشویقی استفاده می کنیم و از تک تک شهروندان بیرجندی قدردانی می کنیم چرا که مشارکت خوبی با شهرداری داشته اند .

مدیح افزود: شهرداري از بسته هاي تشويقي براي دريافت عوارض تاكنون استفاده كرده كه برگزاري جشنواره خوش حسابي شهروندان در سال هاي آينده نيز ادامه خواهد داشت.

در این مراسم سه شهروند بیرجندی به نام های اکرم عیسایی راد و مریم صحرانورد که بصورت مشترک صاحب زمینی بودند که عوارض آن را به مبلغ 36 هزار تومان به موقع پرداخت کرده بودند و سید محسن نصیرایی که عوارض منزل مسکونی خود را پرداخت کرده بود سوئیچ خودروی پرایدشان را تحویل گرفتند .