EN

حرفه آموزی در خانه محله شهرداری

دوره های حرفه آموزی برای کمک به گروه های ضعیف و کم درآمد در خانه محله الهیه شهرداری بیرجند برگزار می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند مسئول خانه محله های شهرداری گفت: دوره های مختلف حرفه آموزی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با هدف کمک به گروه های کم درآمد و ضعیف جامعه رایگان در خانه محله شعبانیه بیرجند برگزار می شود و اگر برای حضور افراد در دوره ای مانند پیرایش مردانه مبلغی هم دریافت شود نسبت به نرخ آزاد آن تفاوت بسیاری دارد.همچنین هر روز حدود 30 سر از گروه های مختلف مردم در این خانه محله صلواتی اصلاح می شود.

سنجری از برگزاری دوره های حرفه آموزی شامل گلیم بافی، تابلو فرش، کشت و کار گلخانه، مانتو دوزی، پرورش گل های آپارتمانی، شهروند الکترونیک و مشاوره و پیشگیری از اعتیاد با همکاری نیروی انتظامی خبر و ادامه داد: بیشتر کارآموزان شرکت کننده در این دوره های آموزشی با شرکت درآزمون های فنی وحرفه ای و دریافت گواهینامه از فنی وحرفه ای جذب بازار کار شدند.

 به گفته وی در شش ماهه دوم سال جاری هم دوره های آموزشی دوخت کاور، مبل ولوازم آشپزخانه، پپرده دوزی، پرورش زنبور عسل ، خیاطی نازک دوزی، پخت شیرینی، مانتو دوزی و… برگزاری می شود که با استقبال از سوی مردم مواجه شده است. این دوره های آموزشی با تجهیز خانه محله شعبانیه در آینده در آن هم برگزار خواهد شد.