EN

حمایت شهرداری بیرجند از NGO ها در بحث نگهداری سگهای بلاصاحب

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: شهرداری بیرجند از NGO  های مرتبط با بحث سگهای بلاصاحب جهت ساماندهی این حیوانات با تفکر صحیح حمایت می کند.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس همایون شاکری در جلسه ساماندهی سگهای ولگرد در شهر بیرجند اظهار داشت: در شهر بیرجند مرکزی به مساحت سه هزار متر مربع و با ظرفیت 1000 قلاده سگ به منظور ساماندهی و نگهداری سگهای ولگرد ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: ایجاد یک فضای بسته برای نگهداری حیوانات، اقدامی ارزنده برای کنترل جمعیت آنها در شطح شهر می باشد.

وی افزود: در راستای تقاضای شهروندان و اجرای دستور العمل کنترل جمعیت حیوانات بلاصاحب، جمع آوری سگهای بلاصاحب از سطح شهر و در دستور کار شهرداری قرار دارد که در حال حاضر تعداد 200 سگ در این مرکز نگهداری می شوند.

معاون خدمات شهری اذعان داشت: با توجه به کمبود دارو می بایست از طریق دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تهیه داروی بیهوشی (کتامین) اقدام عاجل صورت پذیرد.

شاکری با اشاره به واکسینه شدن سگها به محض ورود به پناهگاه نگهداری توسط دامپزشکی یادآور شد: لازم است جهت تغذیه سگها، توسط اداره دامپزشکی با کشتارگاه مرغ هماهنگی به عمل آمده تا نسبت به تهیه ضایعات مرغ اقدام نموده و در اختیار مرکز نگهداری حیوانات قرار گیرد.

وی ادامه داد: در جهت ساماندهی سگهای بلاصاحب، به کمک تشکل های مردم نهاد و NGO  های حامی حیوانات برای رسیدگی و نظارت بر مکان نگهداری سگهای بلاصاحب در شهر بیرجند نیاز داریم.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری وظیفه خود می داند تا نسبت به ایجاد آرامش و آسایش شهروندان و بالا بردن سطح بهداشت عمومی با جمع آوری و ساماندهی سگهای بلاصاحب اقدامات لازم را انجام دهد.

شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد زنده گیری سگ ها در دهیاری ها و بخشداری ها صورتجلسه گردد و به منظور هماهنگی کامل با شهرداری اقدام لازم صورت پذیرد و مبلغ هزینه برای هر قلاده سگ برآورد و به دهیاری ها اعلام گردد.