EN

در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند مطرح شد:

اطلاع از ظرفیت های موجود در شهر، قبل از بروز بحران

شهردار بیرجند گفت: بحران سلسله مراتبی دارد . می بایست قبل از رویداد بحران، از ظرفیت های موجود در شهر اطلاع داشته باشیم.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ محمد علی جاوید روز گذشته در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری هدف از برگزاری این جلسه را پیرامون بحث تغییر فصل دانست.

وی اظهار داشت: تشکیل ستاد و کارگروه های مدیریت بحران در شهرداری ها می تواند از میزان خسارات احتمالی در برابر حوادث غیر مترقبه بکاهد.

شهردار بیرجند اضافه کرد: تلاش داریم تا مجموعه اقداماتی که توانایی شهروندان و مدیریت شهری را در انجام مراحل مختلف مدیریت بحران افزایش می دهد پیش بینی و اجرا نماییم.

جاوید با اشاره به بحث شناسایی نقاط حادثه خیز در اثر سیلابها و آبهای سطحی اذعان داشت: دارا بودن تجهیزات متناسب با بحران از جمله اقدامات آمادگی برای مقابله می باشد.

وی ادامه داد: شهرداریهای مناطق دوگانه می بایست نقاط حادثه خیز در ارتباط با کانال ها و سیلاب های سطح شهر را در اسرع وقت و برای انجام اقدامات لازم به معاونت خدمات شهری اعلام نمایند.

شهردار بیرجند عنوان کرد: مکاتبه ای برای لایه روبی کلیه قنات ها با آب منطقه ای انجام و حوزه خدمات شهری لایه روبی کانالها را به پیمانکار شهرداری ابلاغ و نظارت این موارد توسط مناطق انجام شود.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای عضو ستاد مدیریت بحران شهرداری به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و گزارش عملکرد ستاد از زمان شیوع ویروس کرونا مطرح گردید.

در پایان این جلسه مقرر گردید فعالیت کارگروه ها به طور مستمر و منظم ادامه داشته و تامین نمک و شن مورد نیاز نیز صورت پذیرد.

شایان ذکر است کارگروه های این ستاد شامل کارگروه ایمنی آتش نشانی و امداد و نجات، کارگروه سیلاب های شهری، کارگروه تدفین و کارگروه اطلاع رسانی و هشدار می باشد.