EN

در دیدار رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با خبرگزاری ایسنا مطرح شد/ تاکید بر تعامل شهرداری بیرجند و ایسنا برای برگزاری دوره ‌های آموزشی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همراه با جمعی از همکاران به مناسبت 17 مرداد ماه در دفتر خبرگزاری ایسنا حضور یافته و روز خبرنگار را به خبرنگاران پرتلاش این مجموعه تبریک گفتند.

مهندس محمدرضا قلاسی مود در این نشست اذعان داشت: با توجه به ورود معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و خبرگزاری ایسنا در حوزه آموزش‌ دوره های خبر و عکس، آمادگی داریم در برگزاری این دوره ها با جهاد دانشگاهی همکاری داشته باشیم.

وی در خصوص برگزاری جشنواره‌هایی با رویکرد اجتماعی به صورت مشارکتی با جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در افزایش آگاهی های عمومی دارد، تصریح کرد: خراسان جنوبی پتانسیل مناسبی برای رونق گردشگری دارد.

قلاسی مود با اشاره به اینکه خبرگزاری ایسنا توانسته با ارائه اخبار مفید و اثربخش همیار شهرداری باشد افزود: در سال جاری در راستای رونق گردشگری جشنواره‌ای را با همراهی جوانان شهر برگزار کردیم که طی آن اپلیکیشنی از مکان‌های تاریخی و دیدنی شهر تهیه و در مبادی ورودی در اختیار گردشگران قرار داده شد.

وی بیان کرد: حوزه اجتماعی در شهرداری حوزه جدیدی است چرا که شهرداری ها در سنوات گذشته بیشتر ماهیت خدماتی داشتند، لیکن در حال حاضر به رویکرد اجتماعی بیشتر توجه شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ادامه داد: شهرداری بیرجند در حوزه اجتماعی؛ بحث کودکان کار، کودکان بی سرپرست و بد سدپرست و ساماندهی آنان را دنبال می نماید.

قلاسی مود با بیان اینکه در حوزه مدیریت پسماند اقدامات پیشگیرانه توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی انجام و بحث اجرایی آن برعهده شهرداری است، یادآور شد: در خانه‌های محله ظرفیت خوبی برای ارائه خدمات اجتماعی و آموزشی فراهم شده است.

لازم به ذکر است در ادامه برنامه های شهرداری بیرجند برای روز خبرنگار، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با عوامل روزنامه زعفران دیدار و بیان کرد: روزنامه زعفران با دیدگاه مردمی و به دور از مسائل سیاسی و جناحی مطالبی را منتشر می کند که دیدگاه مردم بوده است.

قلاسی مود ادامه داد: استان دارای فضای فرهنگی غنی است که امیدواریم با نگاه مدبرانه رسانه و پیشنهادات سازنده شاهد تحولات موثری در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به عملکرد شهرداری از زمان ورود شهردار جاوید افزود: در شرایط اقتصادی که بسیاری از شهرداری ها حتی نمی توانند حقوق کارمندانشان را پرداخت کنند، شهرداری بیرجند با اقدامات موثر شهردار توانسته علاوه بر بودجه مصوب، مازاد بودجه هم دریافت کند وئ در سراسر شهر پروژه های متعددی را اجرا کند.