EN

در مراسم افتتاح پروژه های هفته دولت شهرداری بیرجند مطرح شد: دفاع تمام قد معاون استاندار از حق و حقوق شهرداری بیرجند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: شهرداری ها امروز از نهادی خدماتی به نهادی فرهنگی، اجتماعی و خدماتی تبدیل شده و حاصل تلاش آنها در سلول های جامعه به عینه مشاهده می شود اما این تلاش ها زمانی به نتیجه مطلوب می رسد که تمامی دستگاه ها و ارگان ها در کنار شهرداری قرار گیرند.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس علوی مقدم روز گذشته در مراسم افتتاح پروژه های هفته دولت شهرداری در محل بوستان واقع در سایت اداری افزود:  شهرداری بیش از یک هزار وظیفه قانونی دارد و به تنهایی نمی تواند وظیفه خطیر خدمت رسانی خود به مردم را تمام و کمال به انجام برساند، هر چند که شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند برای تک تک این وظایف دغدغه و برنامه ریزی دارند.

وی بر ضرورت توجه دستگاه های اجرایی به حداقل هایی که حق قانونی شهرداری هاست تاکید کرد و یادآور شد: هیچ پروژه ای در هیچ دستگاهی اجرا نخواهد شد مگر آنکه از شهرداری پروانه ساختمانی دریافت کرده باشد لذا برای هرگونه ساخت و سازی باید ابتدا پروانه ساختمانی اخذ گردد که در این راستا 15 پروژه را به دلیل نداشتن پروانه ساختمانی از چرخه­ی اجرا خارج کردیم.

وی تصریح کرد: از اول مهرماه سال جاری نیز شهردار بیرجند اختیار دارد که با هر دستگاهی که ساخت و ساز بدون پروانه دارد، برخورد نماید و من هم از شهرداری در این زمینه حمایت می کنم.

وی افزود: مهندس جاوید از جنس مدیریت شهری است و همکاران بسیار هوشمند و با تجربه ای در مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند دارد.

وی اضافه کرد: اگرچه ما به لحاظ محدودیت هایی که از آن مطلع هستید شاید نتوانیم آنطور که باید به شهرداری کمک کنیم اما همه دستگاه های اجرایی و به خصوص استانداری در کنار شهرداری هستند زیرا خدمات شهرداری به شهروندان ارائه می شود و لذا شهرداری ها باید بهتر حمایت شوند تا خدمات بیشتری به مردم ارائه دهند و مردم بهره کامل از این خدمات ببرند.

قدردانی فرماندار و رئیس شورا از زحمات شهرداری

مهندس ناصری فرماندار شهرستان بیرجند هم با قدردانی از زحمات شورای شهر و شهرداری، اظهار امیدواری کرد: در راستای دستور استاندار خراسان جنوبی بتوانیم نام شهر بیرجند را کماکان به عنوان تمیزترین شهر کشور مطرح نگه داریم و زیبایی هایی که شهروندان انتظار دارند را ایجاد و فراهم کنیم.

دکتر تقی زاده رئیس شورای شهر بیرجند هم از زحمات شهردار و پرسنل شهرداری بیرحند و نیز از حمایت های استاندار و معاون عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان بیرجند و معاون عمرانی فرمانداری قدردانی کرد.