EN

در کارگاه آموزشی ویژه رانندگان سرویس مدارس مطرح شد/ تلاش برای کاهش خطرات و حوادث رانندگی

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: به منظورکاستن ازحوادث و خطرات رانندگی،کارگاه آموزشی ویژه ی رانندگان سرویس مدارس برگزارشد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین املل شهرداری بیرجند؛ مهندس یدا… غلام پور اظهار داشت: در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و در راستای بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی و ضوابط سرویس مدارس کارگاه آموزشی ویژه رانندگان فعال در حوزه سرویس دهی به مدارس با همکاری پلیس راهور استان و شهرستان و آموزش و پرورش برگزار گردید.

وی با بیان اینکه هر سرویس مدرسه یک مدرسه متحرک است یادآور شد: رانندگان سرویس ها به عنوان مربیان این مدارس حائز اهمیت می باشند.

وی افزود: ناظران اصلی ما در موضوع سرویس مدارس خانواده ها هستند که می توانند تخلفات رانندگان را از جمله سوار کردن بیش از حد ظرفیت دانش آموز را گزارش کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر اضافه کرد: رانندگان سرویس های مدارس به عنوان گروه هایی که ارتباط مستقیم با دانش آموزان دارند، باید آموزش های لازم را در خصوص رعایت اخلاق حرفه ای و حقوق و مقررات راهنمایی و رانندگی ببینند که در همین راستا دوره آموزشی ویژه رانندگان مدارس برگزار شد.

غلام پور در ادامه به دوره های آموزش قوانین و مقررات رانندگی که رانندگان سرویس مدارس در آن شرکت می کنند، اشاره و تصریح کرد: راههای پیشگیری از حوادث برای دانش آموزان، نحوه صحیح پیاده و سوارکردن دانش آموزان مقابل خانه و مدرسه و نحوه عبور دادن دانش آموزان از عرض خیابان در این کارگاهها شرح داده می شود.

وی کودکان را حامیان امروز اصلاح و بهبود رفتارهای ترافیکی و مجریان فردای این رفتارهای صحیح دانست و عنوان کرد: در این کارگاه بر لزوم داشتن پروانه فعالیت و اشتغال، معاینه فنی، بیمه نامه و گواهی نامه معتبر، نصب برچسب سرویس مدارس، داشتن چراغ گردان و استفاده از لباس فرم تاکید گردید.

لازم به ذکر است در پایان از برچسب ویژه سرویس مدارس نیز رونمایی شد.