EN

دکتر جاوید شهردار بیرجند با حضور در سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند تأکید کرد :

دکتر جاوید شهردار بیرجند با حضور در سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند تأکید کرد :

اولویت برنامه های شهرداری ، فضای سبز و ایجاد نشاط در بیرجند می باشد .

دکتر جاوید شهردار بیرجند طی نشست صمیمانه با مدیر عامل ، مسولین و پرسنل سازمان سیما ، منظر و فضای سبز عنوان کرد : خط مقدم ما فضای سبز است .

وی ضمن آشنایی با حوزه های مختلف این سازمان با تأکید بر نگاه ویژه مردم به فضای سبز گفت : با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص بیرجند که از مراکز تفریحی کشور فاصله دارد ، ایجاد نشاط و سرگرمی در این شهر با ایجاد اماکن تفریحی ، ایجاد فضای سبز نشاط آور با تنوع پوشش گیاهی ، فعال سازی شهربازی و …. از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

دکتر جاوید با اشاره به بحران کم آبی در کل ایران و بالاخص در  منطقه خراسان جنوبی گفت : در کنار راه حل های دیگر باید به مساله استفاده از پسآب فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز نگاه ویژه ای داشته باشیم و گام های اساسی در این زمینه برداریم که خود مستلزم همکاری ارگان های دیگر چون استانداری ، فرمانداری و اداره آب و فاضلاب و … خواهد بود . وی همچنین با اشاره به روشهای نوین آبیاری عنوان کرد : با وجود هزینه بالای اولیه این پروژه ها ، قطعا بهینه سازی مصرف آب از برنامه های مهم این سازمان خواهد بود .

شهردار بیرجند با اشاره به درآمدسازی سازمان ها و دوایر مختلف شهرداری اذغان کرد : به خوبی واقف به این موضوع هستیم که سازمانی چون سازمان سیما ، منظر و فضای سبز با حوزه های مختلف خدمات رسانی بسیار پر هزینه است و شهرداری باید در کنار این سازمان نقش حمایت گری پر رنگ تری داشته باشد .

دکتر جاوید با تأکید به اجرای کامل اساسنامه سازمان های وابسته به شهرداری ، یکی از اهداف سازمان سیما ، منظر و فضای سبز را رسیدگی به نابسامانی های بصری در شهر دانست که با ارائه راهکارهای جدید خود باعث ایجاد زیبایی در شهر خواهد گردید .

ایشان همچنین با اشاره به محدودیت های آبی اقلیم بیرجند ، این اقلیم را مزیتی در استفاده از انرژی های خورشیدی در کاهش مصرف برق دانست .

شهردار بیرجند از احداث پارک بزرگ نشاط با همکاری این مجموعه یاد کرد و یادآور شد باید از پتانسیل های فضای سبز بیرجند همچون پارک جنگلی و مجموعه پارکهای بزرگ شهر در جهت ایجاد نشاط در میان مردم استفاده کرد .

در این جلسه مدیرعامل سازمان سیما ، منظر و فضای سبز نیز ضمن تشکر از حضور شهردار محترم بیرجند و توجه ویژه ایشان به فضای سبز ، از اقدامات صورت گرفته این سازمان در حوزه های مختلف نگهداری ، طراحی و اجرا و توسعه فضای سبز و زیباسازی شهر طی سال های گذشته یاد کرد و گفت : چون این سازمان با موجود زنده سر و کار دارد توجه ویژه به بحث نگهداری از فضای سبز را می طلبد .

مهندس انصاری با اشاره به انجام پروژه هایی چون آبیاری بارانی در پارک توحید – آبیاری قطره ای در بلوارهای شهر ( بلوارشهید آیت ا.. مدرس ، بلوار پاسداران ، بلوار امام رضا (ع ) وبلوار غفاری ) از تلاش این سازمان در کاهش هزینه و بهینه سازی مصرف آب نام برد .

وی همچنین به زیباسازی میادین ، بلوارها ،احداث پارکها و توسعه فضای سبز ، گلکاری ها و … اشاره کرد و گفت : این سازمان در بحث تولیدات گیاهی با روش جدید ، در گلخانه مکانیزه نه تنها در کاهش مصرف آب بلکه در تأمین نیاز گل و گیاه شهر گام های بلندی برداشته است .

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با دیدگاه مثبت شهردار جدید به فضای سبز ، اتفاقات بزرگ و ماندگاری در زیباسازی ، توسعه و ایجاد طراوت به شهر رقم خواهد خورد  .