EN

دیدار اعضای شورا، شهردار و مدیران شهرداری بیرجند با نماینده ولی فقیه در استان

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ در آستانه سال نو اعضاء شورای اسلامی شهر، شهردار و مدیران شهرداری بیرجند ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از منویات ایشان بهره مند شدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی در نشست صمیمی با اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری اظهار کرد: شورای اسلامی شهر بیرجند با انتخاب شهرداری توانمند و متعهد کاری ارزشمند انجام داد.

حجه الاسلام و المسلمین علیرضا عبادی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونان و برخی مدیران شهرداری بیرجند، با اشاره به اینکه توسعه شهری به معنی رفاه مردم بوده و رفاه مردم وابسته به عملکرد مجموعه مدیریت شهری است، گفت: کار شهرداری سرمایه گذاری برای رفاه شهروندان می باشد امروز شما پیش قدم در ایجاد  رفاه مردم هستید و هرچقدر در این زمینه تلاش کنید، در مسیر رضایت الهی قرار میگیرید.

 

وی خاطر نشان کرد: شهرداری جزو نهادهایی است که باید به روز باشد زیرا در مسایل روزمره مردم تاثیرگذار می باشد.

وی اظهار داشت: شهرداری و مجموعه شورای شهر در بحث ساخت و سازها و بلند مرتبه سازی دقت و نظارت داشته باشند تا حقی از شهروندان ضایع نشود.

نماینده ولی فقیه در استان  در ادامه به مباحثی نظیر آسفالت، خط کشی معابر و کاشت اشجار مثمر اشاره نمود و خواستار در  اولویت قرار دادن این امور در اقدامات و اولویت های  شهرداری در سال جدید شد.

عضو شورای اسلامی شهر بیرجند نیز هدف از دیدار اعضای شورا و مدیران شهرداری با نماینده ولی فقیه در استان را تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در استان دانست و ادامه داد: شنوای راهنماییهای نماینده ولی فقیه در استان به منظور برداشتن گامهای مؤثر در حوزه مدیریت شهری هستیم.

یزدان شناس با اشاره به اینکه با تعامل شهرداری با شورای اسلامی شهر کمترین مشکل در شهر وجود دارد، ابراز امیدواری کرد بتوانیم در با تعامل خوب منشا خدمات چشمگیری برای شهروندان باشیم .

وی عنوان کرد: تمام تلاش ما بر کم کردن فاصله طبقاتی و راحت زندگی کردن شهروندان در منطقه شمال شهر می باشد .

 یزدان شناس در ادامه به میدان اجتماعات شهر اشاره کرد و افزود : قطعا احداث میدان اجتماعات شهر گام موثری در جهت رونق فرهنگی شهر خواهد بود.

شهردار بیرجند نیز در ادامه این نشست صمیمی اذعان داشت: امسال با تدبیر مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده است که قطعا این شعار مجموعه شهرداری خواهد بود و برنامه ریزی مناسب با این شعار را در سرلوحه امور و اقدامات خواهیم داشت.

مهندس محمد علی جاوید با اشاره به همدلی، اتحاد و هماهنگی بین مجموعه شهرداری اضافه کرد: قطعا این همدلی در سایه همدلی  شورای اسلامی شهر با  شهرداری شکل گرفته است که منتج به عملکرد بسیار خوب شهردای بیرجند شده است  و در صورت ارزیابی منصفانه، شهرداری بیرجند جزو دستگاههای برتر استان می باشد.

شهردار بیرجندخاطر نشان کرد: در سال 97 بودجه شهرداری  140 درصد رشد داشته که این رشد متاثر از برنامه ریزی و تلاش کل مجموعه شهرداری می باشد و در کشور بی نظیر است.

جاوید با اشاره به اینکه رشد متوازن شهر، اولویت شورا و شهرداری است یادآور شد: تصمیمات خوبی برای رفاه و آسایش شهروندان در مناطق شمال شهر داشته ایم که امیدواریم بزودی شاهد تحولات اساسی در این مناطق باشیم؛ سال جدید  به رشد و آبادانی مناطق کمتر توسعه یافته توجه ویژه می شود و  در مسائل توسعه شهری نیز در راستای شعار عدالت اقتصادی به شمال شهر توجه ویژه ای خواهد شد.

وی با بیان اینکه با تصمیم گیری و حمایت به موقع شورای اسلامی شهر، تمامی حقوق و مزایای کارکنان شهرداری پرداخت شد افزود: با توجه به اینکه تمامی شهرداریهای کشور در پرداخت حقوق کارکنان دچار چالش هستند، خوشبختانه در بیرجند همه آنچه در تعهد بوده، پرداخت شده و با رضایت نسبی سال جدید را آغاز میکنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه فضاسازی شهر انجام شده عنوان کرد:  انتقال آب به فضای سبز شمال شهر با لوله گذاری بیش از  8 کیلومتر، بهسازی  و زیباسازی آیلند ها و بلوارها که کاهش 30 درصدی مصرف آب را به دنبال داشت و همچنین کاشت گونه های نو و اصلاح گونه های موجود از جمله این اقدامات می باشد.

شهردار بیرجند در ادامه به پرو ژه های شاخص شهرداری از جمله تکمیل طرح فرزان و پل موسی بن جعفر، افتتاح چهارشنبه بازار، تکمیل فرهنگسرا  و افزایش ناوگان حمل و نقل درون شهر ی که البته با وجود پرداخت هزینه خرید، 18 دستگاه اتوبوس هنوز تحویل شهرداری نشده اشاره نمود و ابراز امیدواری نمود که سال 98 سال ماندگاری در تاریخ شهر بیرجند باشد.

مهندس جاوید در پایان گفت: قطعا ارشاد و راهنمایی نماینده ولی فقیه در استان در راستای خدمت رسانی بهتر مجموعه شهرداری، موثر و چشمگیر خواهد بود.