EN

دیدار شهردار واعضای شورای اسلامی شهربیرجندبا استاندار خراسان جنوبی

شهردار بیرجند در دیدار با استاندار خراسان جنوبی: تکمیل پروزه منطقه تفریحی و گردشگری بند دره، تعیین تکلیف اراضی پادگان و انتقال صنوف آلاینده از مهمترین مطالبات و خواسته های مردم شهر بیرجند می باشد که امید است با عنایت استاندار محترم تداوم یابد

  • استاندار خراسان جنوبی: اقدامات صورت گرفته از سوی مدیریت شهری در زمینه توسعه بنددره، ایجاد باغ مفاخر، بهسازی پارک جنگلی، تأسیس فرهنگسرا و … را مطلوب خواند و اظهار داشت: با قوت و انگیزه در کنار شما برای ادامه دادن به اقدامات گذشته خواهیم بود.
  • رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند: با توجه به تعامل و انسجام شهرداری و شورای اسلامی رضایت نسبی از مدیریت شهری در بین شهروندان وجود دارد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ استاندار خراسان جنوبی در جلسه دیدار شهردار و اعضای شورای شهر بیرجند خاطرنشان کرد: اعتقادم بر این است که یکی از مهمترین حوزه های مدیریتی، مدیریت شهری است چرا که در سایه آن، فضا برای سایر فعالیت ها آماده می شود. مدیریت شهری، مثلثی متشکل از شهروندان، پارلمان شهری(شورای شهر) و مدیریت اجرایی (شهرداری)  است که اگر در تعامل با هم و هماهنگ نباشند، توسعه شهر اتفاق نمی افتد.

ملانوری به رشد قابل توجه بودجه شهرداری بیرجند اشاره کرد و گفت: این که شهرداری بیرجند توانسته با وجود ساخت و سازهای حداقلی سطح شهر و کم شدن اعتبارات ناشی از پروانه های ساختمانی و عوارض ، این بودجه را محقق نماید، بسیار ارزشمند است.

وی، اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه بنددره، ایجاد باغ مفاخر، بهسازی پارک جنگلی، تأسیس فرهنگسرا و … را مطلوب خواند و اظهار داشت: با قوت و انگیزه در کنار شما برای ادامه دادن به اقدامات گذشته خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند ضمن معرفی اعضاء شورا اظهار داشت: با توجه به تعامل و انسجام شهرداری و شورای اسلامی رضایت نسبی از مدیریت شهری در بین شهروندان وجود دارد.

تقی زاده ادامه داد: مدیریت شهری با اطلاع از نیازهای شهر و متناسب با خواسته  شهروندان  برنامه ریزی نموده و طبق همین برنامه ریزی هم متناسب با ظرفیت شهر، پروژه تعریف می نماید.

وی در ادامه به تشریح طرح ها و برنامه های در دست اقدام پرداخت و از پروژه هایی همچون توسعه بند دره، ایجاد مرکز بیرجند شناسی، تأسیس فرهنگسرای شهر، احداث باغ مفاخر و میدان اجتماعات شهر و …به عنوان برنامه های مهم شهرداری و شورا در این دوره نام برد.

شهردار بیرجند نیز در این دیدار اظهار داشت: تکمیل پروزه منطقه تفریحی و گردشگری بند دره، تعیین تکلیف اراضی پادگان و انتقال صنوف آلاینده از مهمترین مطالبات و خواسته های مردم شهر بیرجند می باشد که امید است با عنایت استاندار محترم تداوم یابد.

جاوید افزود:  افتتاح فرهنگ سرای بیرجند در دهه فجر، بهره برداری ازپارک جنگلی در اردیبهشت 1400، افتتاح پارکینگ حکیم نزاری در دهه فجر، بهره برداری از مرکز بیرجند شناسی  و 5 بوستان تا مردادماه 1400 از جمله پروژه‌های افتتاحی مدیریت شهری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 98 بودجه شهرداری 187 میلیارد تومان تحقق پیدا نموده است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه مرکز بیرجند شناسی شهر بیرجند در ساختمان باغ و عمارت شوکتیه در درشکه خانه قدیم انجام می‌شود خاطرنشان کرد: پروژه مرکز بیرجند شناسی با اعتبار 5/1 میلیارد عنوان یکی از ساختمان‌های با ارزش بیرجند به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار بیرجند اظهار نمود: قطعا  نظارت و بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه های شاخص و مهم مدیریت شهری می تواند بسیار تاثیر گذار  و در اتمام پروژه تاثیر زیادی خواهد داشت.

 لازم به ذکر است  در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند نیز به تشریح طرح ها و برنامه های در دست اقدام خود پرداختند.