EN

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خبر داد: بالغ بر 500 ایستگاه اتوبوس و تاکسی در سطح شهر

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجندگفت: تعداد 502 ایستگاه اتوبوس و تاکسی در سطح شهر قرار دارد که قاعدتا این ایستگاهها تاثیر زیادی در جذب مسافر دارند.

 رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بیرجندگفت: تعداد 502 ایستگاه اتوبوس و تاکسی در سطح شهر قرار دارد که قاعدتا این ایستگاهها تاثیر زیادی در جذب مسافر دارند.به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس غلامپور روز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت ایستگاههای ناوگان حمل و نقل درون شهری افزود: با توجه به اینکه روزانه هزاران نفر مسافر از اتوبوس استفاده می کنند و احداث ایستگاههای اتوبوس شهری با رعایت استانداردها و به تعداد لازم اهمیت ویژه ای دارد.

وی ایستگاههای اتوبوس را جاذب جمعیت دانست و افزود: طراحی ایستگاههای اتوبوس باید به گونه ای باشد که مردم را به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه تعداد 322 ایستگاه اتوبوس در سطح شهر وجود دارد این تعداد را در مورد ایستگاههای تاکسی 180 مورد عنوان کرد.

وی از تعداد 170 مورد ایستگاه اتوبوس دارای سایبان خبر داد و عنوان کرد: نصب سایبان ایستگاه اتوبوس در ایستگاه هایی که مسافر در انتظار اتوبوس می باشد صورت می پذیرد لذا با بررسی های صورت گرفته تعداد 100 ایستگاه در سطح شهر نیاز به سایبان دارد.

وی تعداد ایستگاههای تاکسی سایبان دار را نیز 6 مورد دانست و یادآور شد: جانمایی ایستگاههای ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و تاکسی باید به گونه ای باشد که علاوه بر افزایش دسترسی مسافران، زمان سفرهای درون شهری را نیز کاهش دهد.