EN

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خبرداد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خبرداد

جلوگیری از ورود آسیب ها با ارتقاء فرهنگ سواد فضای مجازی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند گفت: با ارتقاء فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی می توان از ورود آسیب های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمدرضا قلاسی مود در نشست انسجام بخشی با شورای سواد مجازی دفتر استانی سراج افزود: این نشست با هدف تبیین راهبردها، اهداف، برنامه ها و همگام سازی فعالیت های فضای مجازی برگزار شده است.

وی با اشاره به احساس نیاز به ارتقاء فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی اظهار داشت: اگر بتوانیم فضای مجازی را مدیریت کنیم قاعدتاً شرایط مطلوب تری برای خانواده به ویژه کودکان فراهم می شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با همکاری شورای سواد مجازی و حمایت از برنامه های این شورا، تعاملی سازنده بین فضای حقیقی و مجازی ایجاد نماییم.

قلاسی مود در خصوص برگزاری دوره های مشاوره ای و برگزاری کلاسهای آموزشی استفاده صحیح از فضای مجازی اعلام آمادگی کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان در بحث استفاده از فضای تبلیغاتی شهر در زمینه استفاده صحیح از فضای مجازی و برگزاری جشنواره های مختلف به ویژه جشنواره فیلم کوتاه با موضوعیت فضای مجازی آماده همکاری می باشد.

لازم به ذکر است مواردی از قبیل ایجاد فرهنگسرای سواد مجازی، تشکیل شورای عالی فضای مجازی، کلینیک سلامت ذهن، تولیدات تصویری و رسانه ای در خصوص بحث فضای مجازی و ایجاد مکانی جهت مشاوره و خدمات روانشناختی برای شهروندان با بهره گیری از فضای پارکها یا خانه محله و با مشارکت شهرداری مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.