EN

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خبر داد برگزاری جشنواره تابستانه قصه گویی و باران کاغذی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند گفت: پنجمین جشنواره تابستانه با عنوان قصه گویی و باران کاغذی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در محل عمارت پارک توحید برگزار شد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمدرضا قلاسی مود روز جمعه در حاشیه برگزاری این جشنواره افزود: از آنجا که قصه گویی از ابزارهای قوی و قدیمی در فرهنگ ما می باشد که تاکنون جایگاه خود را حفظ کرده است و به عنوان یکی از ابزارهای تربیتی نیز محسوب می گردد این جشنواره برگزار گردید.

وی ادامه داد: بیم آن می رود که استفاده ناصحیح فناوری های جدید، تهدیدی برای این فرهنگ قدیمی باشد لذا توسعه و ترویج آن همراه با ارتقاء کمی و کیفی مورد انتظار است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قصه گویی را در تربیت فرزندان موثر دانست و اظهار داشت: با قصه گویی برای کودکان می توان آرامش را در آنها ایجاد کرد و این جشنواره با محوریت آموزش های رفتاری و کنترل خشم همراه با مشارکت کودکان در امر قصه گویی انجام شد.

قلاسی مود اضافه کرد: از دیگر برنامه های اجرا شده در این جشنواره باران کاغذ بود که کودکان همراه بزرگترها وارد عمارت پارک توحید شده و در مواجهه با انبوهی از کاغذهای برش خورده به تخلیه انرژی پرداختند.

وی از اجرای برنامه اوریگامی قایق نیز در این جشنواره یاد کرد و اظهار داشت: اوریگامی قایق روش مفرحی برای بازی کودکان بوده و جنبه آموزشی دارد زیرا کودکان با تا نمودن کاغذ با اشکال هندسی آشنا می شوند.

وی برنامه اوریگامی قایق را برای مهارت و تقویت ماهیچه های کوچک دست بسیار مفید دانست و افزود: در این بازی یک شکل دو بعدی به سه بعدی تبدیل می شود و از مفاهیم پایه مانند ریاضی و علوم مهندسی محسوب می شود.

وی این بازی را در تقویت هوش کودک بسیار تاثیر گذار دانست و از کاربرد آن در مشاغل مختلف در آینده یاد کرد.