EN

زباله گردها در شرایط بحرانی موجود، تهدید جدی برای سلامت خود و شهروندان

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ جلسه بررسی موضوع زباله گردها با توجه به شیوع بیماری کرونا در محل دفتر شهردار بیرجند با حضور معاون دادستان و مدیران دستگاههای مرتبط برگزار شد.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در شرایط بحرانی موجود زباله گردها تهدیدی جدی برای خودشان و شهروندان می باشند، هدف از برگزاری این جلسه را توجه به اهمیت کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا بالاخص توجه جدی به ساماندهی بحث زباله‌گردها و اماکن غیرمجاز جمع آوری زباله در شهر بیرجند عنوان کرد.

محمد علی جاوید در این جلسه از بررسی و تعیین تکلیف مواردی شامل زباله های پزشکی، خودروهای جمع آوری غیرمجاز پسماندها، مکان های دپوی ضایعات در داخل و خارج از محدوده شهر، خودروهای عرضه مواد غذایی و زباله گردها خبر داد.

وی تصریح کرد: توسط حوزه خدمات شهری و پسماند، گزارشی از مراجع ذیربط در خصوص زباله های پزشکی اخذ شده و بلادرنگ از سوی شهرداری برای برخورد از طریق مراجع قضایی در دستور کار قرار گیرد.

شهردار بیرجند افزود: خودروهای جمع آوری غیرمجاز ضایعات در سطح شهر پس از وصول دستور اجرایی توسط شهرداری و راهور نسبت به جمع آوری آنها اقدام گردد.

جاوید اضافه کرد: در خصوص مکان های دپوی ضایعات در خارج از محدوده شهری، شهرداری اجازه ورود نداشته و در ارتباط با مکان های داخل محدوده شهر، تیمی متشکل از شهرداری، بهداشت، اصناف و پلیس تشکیل با هماهنگی دستگاه قضا وارد شده و پلمپ گردد.

وی در ادامه از توقیف ضایعات پس از اتمام مهلت قانونی برای جابجایی ضایعات موجود در مکان های دپو خبر داد و عنوان کرد: با خودروهای فروش مواد غذایی نیز برخورد لازم صورت گرفته و اداره اجرائیات شهرداری طبق قانون از فعالیت زباله گردها جلوگیری نمایند.

در ادامه جلسه در خصوص ریشه کنی زمینه های گسترش بیماریهای مسری خصوصا کرونا توسط نمایندگان محیط زیست، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، اصناف و جمعی از مدیران شهرداری با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب استان مطرح گردید و پیشنهادات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیان شد.