EN

سامانه خدمات شهروندی گامی بزرگ در سیستم شهرسازی الکترونیک

شهردار بیرجند خبر داد: بهره برداری از فاز اول سیستم جامع، هوشمند و یکپارچه شهرسازی و درآمد شهرداری بیرجند

شهردار  بیرجند با اعلام این خبر گفت: فاز اول جامع هوشمند شهرسازی و درآمد و برون سپاری خدمات،  یک زیرساخت مهم برای شفاف کردن امور در شهرداری و هوشمند شدن شهر بیرجند است . به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، مهندس محمد علی جاوید  اظهارداشت: این سیستم دسترسی به طرح های توسعه شهری، ضوابط شهرسازی، عوارض صدور پروانه و عوارض نوسازی و…. را از طریق اینترنت و بر روی گوشی موبایل در 24 ساعت شبانه روز مهیا می کند.

شهردار بیرجند ادامه داد: تحقق شهرسازی الکترونیک و هوشمند در راستای چشم انداز شهر بیرجند به منظور حذف مراجعات ارباب رجوع، کاهش رفت و آمد و سرگردانی شهروندان، پاسخگویی  دقیق، سریع، شفاف و انجام کار در کوتاهترین زمان ممکن و حذف محدودیت های زمانی از طریق تولید، استقرار و پیاده سازی سیستم مکانیزه کارآمد، جامع و پکپارچه، کاهش هزینه های شهر و شهروندان، شفاف سازی اقدامات و ضوابط در راستای سیاست ای ابلاغی اقتصاد مقاومتی، حذف واسطه گری، ضابطه مدار و قانون محور، امن و قابل اطمینان، سرویس گرا، خودکار و مبتنی بر  GIS  با توجه به باز مهندسی، اصلاح و بهبود روال انجام کار و هم راستا با برنامه دوم چشم انداز راهبردی 1404 شهرداری بیرجند و شعار شهر تمیز می باشد.

مهندس جاوید تصریح نمود: شهروندان می توانند  با استفاده از لینک  htt://esup..birjand.ir:1020/new/mob.html به این سامانه دسترسی پیدا کنند.

به گفته وی شهروندان  با انتخاب ملک خود و یا وارد کردن کد نوسازی ملک از خدمات ارائه شده در این سامانه که شامل: 1- پیگیری درخواست شهرسازی 2- تصدیق گواهی 3- اعلام ضوابط ساخت و ساز 4- محاسبه عوارض صدور پروانه 5- محاسبه تراکم ساختمانی مصوب و مجاز  6- بدهی عوارض نوسازی و دریافت شناسه پرداخت و شناسه قبض جهت پرداخت 7- سوابق پرداختی نوسازی 8- پیگیری قبوض نوسازی و … می باشد در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته استفاده نمایند.