EN

ستاد مدیریت بحران شهرداری آماده اقدامات لازم و ضروری

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ در راستای مدیریت یکپارچه و موثر مدیریت بحران در سطح شهر بیرجند و به منظور ایجاد مکانیزمی برای هماهنگی موثر در چرخه مدیریت بحران، ستاد مدیریت بحران شهرداری بیرجند تشکیل شد.

 

شهردار بیرجند جمعه شب در حاشیه این جلسه گفت: چرخه مدیریت بحران شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی می باشد که ارتقاء آمادگی، ایمنی و توانمند سازی منطقه قبل از وقوع بحران حائز اهمیت می باشد.

مهندس محمد علی جاوید اظهار داشت: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به منظور مقابله با سیل، کلیه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری تا پایان عبور سامانه از منطقه در حال آماده باش هستند.

وی با اشاره به تقسیم کار برای اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری در این جلسه ادامه داد: از چند روز گذشته، جوبه ها و پل های سطح شهر در حال پاکسازی بوده و در حال حاضر نیز کلیه نیروهای عمران، خدمات و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در حال آماده باش هستند.

شهردار بیرجند از تقویت سیل بندها و دیوارهای ساحلی اطراف شهر خبر داد و عنوان کرد: لایروبی جوی ها و ترمیم دیوارهای ساحلی انجام شده است.

جاوید از اهالی شهر بیرجند تقاضا کرد با حفظ آرامش و جلوگیری از انتشار شایعات، از امکانات و تدابیر پیش بینی شده در شهر بهره مند شده و در صورت وقوع هرگونه حادثه ای، شرایط خدمت رسانی را برای نیروهای اجرایی و امدادی فراهم کنند.

به گفته وی تاکنون 2000 کیسه شن توسط شهرداری برای شرایط بحرانی پیش بینی شده تهیه شده که ظرف روز جاری در سطح شهر تقسیم می گردد.

شایان ذکر است صبح جمعه لایروبی و برداشت نخاله های رودخانه شاهرود زیر پل موسی بن جعفر (ع) انجام گردیده است.