EN

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری بیرجند:پرداخت عوارض کلید توسعه شهر است

پرداخت به موقع عوارض نوسازی از سوی شهروندان موجب ارائه خدمات بهتر به آنان و عمران و آبادانی شهر می گردد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ واقعیت این است همین عوارضی که از سوی مردم پرداخت می شود، بخشی از درآمدهای شهرداری را تشکیل می دهد اما این، تمام هزینه‌های نهادی گسترده را که قرار است هر روز شهر را بیشتر و بهتر بسازد و زیرساخت‌های آن‌ را توسعه دهد، پوشش نمی‌دهد.

با یک نگاه اجمالی به هزینه های سنگینی که بر مدیریت شهری تحمیل می شود، مشخص است که با توجه به امکانات و منابع موجود راهی جز مشارکت شهروندان در اداره شهر نیست.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری بیرجند با بیان این مطلب افزود: اگر بخواهیم شهری آباد و توسعه یافته داشته باشیم ضروری است شهروندان با پرداخت به موقع عوارض در حفظ و نگهداری شهر مشارکت نمایند.

مهندس بهدانی  اظهار داشت: شهروندان باید بدانند این عوارض بابت چیست و کجا هزینه می شود، هر چه با مردم صادقانه تر و شفاف تر باشیم استقبال از این طرح بیشتر می شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم با پرداخت به موقع عوارض سالیانه خود به عمران و آبادانی شهر کمک کنند و هر چقدر مردم در این موضوع مشارکت بیشتری داشته باشند، قطعاً به بهبود عمران و آبادانی شهر کمک خواهد کرد.

به گفته وی رفاه شهروندان در گرو وصول درآمدهای شهرداری است و زیربنای تمام درآمدهای شهرداری عوارض است و در صورت وصول عوارض، رفاه شهروندان نیز کسب می‌شود.

مهندس بهدانی افزود: مردم باید به حفظ آبادانی شهر ترغیب شوند و فرهنگ پرداخت به موقع عوارض شکل گیرد؛ با پرداخت به موقع عوارض می‌توان شهری آبادتر داشت و در جهت کاهش و برطرف شدن مشکلات گام های اساسی برداشت و قطعا توسعه و عمران و آبادانی شهر در گرو حمایت همه مردم در پرداخت به موقع عوارض شهری است.

بهدانی با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به پیگیری اجرای پروژه‌های مهم در جهت ارتقای سطح توسعه شهری بیرجند توسط شهرداری از مردم شریف بیرجند تقاضا داریم با پرداخت به‌موقع بدهی‌های خود به شهرداری ما را در این راه یاری کنند.

مهندس بهدانی در پایان از شهروندان خواست تا برای عمران و آبادانی شهر خودشان نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خود اقدام نمایند