EN

ششمین جشنواره بازی های کودکانه در بیرجند برگزار شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند گفت: ششمین جشنواره بازهای کودکانه در بیرجند در محل پارک توحید برگزار شد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد رضا قلاسی مود روز جمعه در حاشیه برگزاری این جشنواره اذعان داشت: در سنین کودکی می توان فرهنگ را به وسیله بازی و سرگرمی های جذاب به کودکان انتقال داد.

وی اظهار داشت: با توجه به گسترش بازی های رایانه ای و کم تحرکی در کودکان با انجام این قبیل برنامه ها کودکان حس همدلی، مشارکت، شور و هیجان خود را به نمایش می گذارند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد روحیه شادابی و نشاط در کودکان، ارتقاء سلامت جسم و روان، تقویت اعتماد به نفس و توجه به بازی های گروهی همراه با حرکات فیزیکی دانست.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با اشاره به نقش مهم بازی در رشد کودکان عنوان کرد: کودکان از طریق بازی، زندگی خود و دیگران را تجربه کرده و بر همان اساس رشد سازمان یافته ای را به دست می آورند.

قلاسی مود اضافه کرد: در جشنواره بازیهای کودکانه برنامه های مختلفی اعم از قصه گویی، بادی پرکاشن (صدای باران، طبل، دست و …)، بازیهای مختلف با حلقه هولاهوپ اجرا شد.

وی ادامه داد: علیرغم اطلاع رسانی محدود و تنها از طریق فضای مجازی با استقبال خوب شهروندان مواجه شدیم.

لازم به ذکر است 600 نفر از شهروندان اعم از کودکان و والدینشان در این جشنواره شرکت کردند.