EN

شهرداری بیرجند در مدیریت پسماند به دنبال سود و درآمد نیست

شهردار بیرجنداعلام نمود: با هدف حفظ سلامت و بهداشت محیطی و رضایت شهروندان جمع آوری زباله در شهر بیرجند ساماندهی می‌شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید در جلسه با شرکت بازیافت کویر اظهار داشت:  پراکندگی  زباله ها و رفت و آمد زباله گردها مشکلاتی را برای مردم، محیط زیست و سیمای شهری ایجاد کرده بود که ساماندهی آن در دستور جدی مدیریت شهری قرار گرفت.

وی گفت: در نشستی که با اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد شهرداری بیرجند مکلف شد با جذب بخش خصوصی وضعیت نابسامان زباله‌ها در شهر را ساماندهی کند.

شهردار بیرجند تصریح نمود:  بر اساس خواسته شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری در نظر دارد مطالبه عمومی شهروندان که همان جمع آوری زباله در مبدا می باشد را فراهم نماید که با ساماندهی و مشارکت بخش خصوصی و همچنین امکانات ، نیروی انسانی و تجهیزات شهرداری این اقدام را به صورت اصولی ادامه دهد.

وی افزود: شهرداری با انعقاد تفاهم نامه با بخش خصوصی و خرید تجهیزات ، بکارگیری نیرو با لباس فرم، بغل نویسی ماشین های مدیریت پسماند و نظارت اداره محیط زیست و بهداشت محیط شهرستان کار تفکیک و جمع آوری زباله را اجرا می نماید تا شاهد پراکندگی زباله در محیط شهری نباشیم

جاوید با اشاره به اینکه شیوه صحیح مدیریت پسماندها و بازیافت استاندارد ضامن سلامت شهری و شهروندان است، تصریح کرد: با ساماندهی و مدیریت صحیح پسماند و استفاده از بخش خصوصی در جمع آوری زباله های یک منطقه را بدون دریافت مطالبه در قالب تفاهم نامه و  انتقال انبار ضایعات به خارج از محدوده خدماتی قطعا تغییر شگرفی در این امر مشهود خواهد بود.

شهردار بیرجند اظهار داشت: استفاده از تجارب شهرهای موفق و مشابه، فراهم نمودن زیرساخت ها و تبلیغات و فرهنگ سازی  در این راستا از برنامه های مدیریت شهری در این راستا می باشد.

در ادامه این جلسه معاون خدمات شهری با اشاره به اینکه در بیرجند روزانه ۱۰۰ تن زباله تولید می شود اظهار داشت: شهرداری با استفاده از بخش خصوصی سعی بر ساماندهی زباله‌گردها و زیباسازی سیمای شهری دارد.