EN

شهرداری در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی تعداد 50 عدد پایه استند را در اختیار هیات های مذهبی قرار می دهد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ حسب دستور شهردار بیرجند و به منظور تکریم هیات ‌های مذهبی و ایجاد ظرفیت‌ های جدید اطلاع ‌رسانی و خدمت ‌رسانی مناسب در ایام محرم و صفر، مقرر شده است مجوزهای رایگان ویژه هیات ‌ها صادر گردد.

مهندس محمد علی جاوید در این خصوص گفت: در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و انجام رسالت شهرداری برای مراسم فرهنگی و همچنین هماهنگی و یکپارچه ‌سازی محیط شهری، شهرداری آمادگی دارد 50 سازه پایه استند را به صورت رایگان در اختیار این هیات ها قرار دهد.

وی افزود: علاقه ‌مندان می‌ توانند با مراجعه به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از این خدمات بهره ‌مند شده و از ظرفیت‌ های جدید فراهم شده اطلاع یابند.

وی اظهار داشت: محل ‌های مشخصی برای نصب بنر‌ های اطلاع ‌رسانی ویژه هیات‌ های مذهبی در میادین و چهار راه ‌های بزرگ و پرتردد تعیین شده است.

شهردار بیرجند گفت: نصب بنر و پارچه نوشته در شعاع و محدوده فعالیت هیات ‌ها و بر روی محل هایی که برای این منظور توسط شهرداری برپا شده، مجاز خواهد بود و سایر موارد جمع ‌آوری خواهد شد.

جاوید از نصب سازه های مختلف در شهر بیرجند به منظور ارائه تبلیغات ایام محرم و صفر خبر داد و
افزود: منظر و سیمای شهری از اهمیت و جایگاه ویژه ‌ای برخوردار است لذا با هماهنگی هیات‌ های مذهبی برای اولین بار به منظور ساماندهی تبلیغات، بنرهای هیات ها در معابر مختلف شهر بیرجند و در محل این پایه استندها  نصب می شود.

وی در پایان عنوان کرد: در گذشته پارچه ‌ها و بنرهای اطلاع‌ رسانی در سر چهار راه ‌ها نصب می ‌شد که این مهم به چهره شهر خدشه وارد می ‌کرد لذا با نصب این پایه استند ها از هیات ‌های مذهبی درخواست داریم که بنرهای خود را در چهارراه ‌ها و میادین نصب نکنند تا حرمت این ماه عزیز با نظم در سیمای شهری متناسب، بیش از پیش حفظ گردد.